Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

ACCIDENT NAVAL ÎN PORTUL TULCEA: UN CARGOU TURCESC A LOVIT NAVA DE PATRIMONIU REPUBLICA! ACCIDENT NAVAL ÎN PORTUL TULCEA: UN CARGOU TURCESC A LOVIT NAVA DE PATRIMONIU REPUBLICA!
Un cargou sub pavilion turcesc a provocat panica în portul Tulcea după ce a lovit nava de patrimoniu Republica, ancorată în zona portului turistic.... ACCIDENT NAVAL ÎN PORTUL TULCEA: UN CARGOU TURCESC A LOVIT NAVA DE PATRIMONIU REPUBLICA!

r2Un cargou sub pavilion turcesc a provocat panica în portul Tulcea după ce a lovit nava de patrimoniu Republica, ancorată în zona portului turistic.
Accidentul s-a produs în jurul orei 11 iar din primele informaţii rezulta că nava ar fi avut probleme tehnice iar vântul foarte puternic a împins-o spre faleza tulceană, acolo unde sunt ancorate ambarcaţiunile turistice şi nu numai.
Cargoul turcesc Sahin Kaya a reuşit să arunce ancora însă a lovit la mal nava de patrimoniu Republică, una dintre ultimele nave cu zbaturi, transformată de ceva timp în muzeu plutitor, aflat în administrarea Primăriei Tulcea.Mai mulţi tulceni ce se aflau pe pontonul de la care se efectuează trecerea peste Dunăre au rupt-o la fugă atunci când au văzut cargoul apropiindu-se de mal.

CLICK AICI PENTRU A VEDEA IMAGINI VIDEO DE LA FAŢA LOCULUI

Din fericire nu au fost înregistrate victime, la faţa locului sosind reprezentanţii Căpităniei Tulcea dar şi un echipaj de la SURD, care s-a retras după ce a verificat situaţia.

r1După câteva minute echipajul navei a reuşit să repornească motorul şi să se îndepărteze de mal.
În urmă cu câţiva ani Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a investit aproximativ 1 milion de lei pentru ca nava de patrimoniu să nu fie distrusă
Dacă nu se investea această sumă, „Republica “risca să se scufunde, au explicat experţii care au fundamentat importanţa acestei investiţii.
Nava Republica a fost construită în anul 1903 la Șantierul naval din Linz, Austria, pentru Societatea de navigație comercială M.F.T.R. A purtat inițial denumirea de Csobanc.
În septembrie 1916, nava a fost adaptată scopurilor război în Șantierul din Altofen, aparținând societății austriece D.D.S.G., fiind armată cu tunuri, mitraliere și 30 de mine, ea funcționând în timpul Primului Război Mondial ca navă de patrulare. La 20 septembrie 1916, acționa în amonte de Orșova (km 955), iar în cursul lunilor următoare a participat la ranfluarea unor nave scufundate în zonă.
În 1917, nava a fost dezarmată și returnată navigației civile, iar în anul următor a fost sechestrată în zona Dunării de Jos și considerată captură de război.
La sfârșitul primului război mondial, în perioada de scurtă existență a Republicii Sfaturilor din Ungaria, a primit numele de Munka.
A fost preluată de statul român în contul unor despăgubiri de război ale Austro-Ungariei și a schimbat succesiv denumirea în Arad (1919-1930), Căpitan-comandor Păun (1930-1944) și Republica (1947-prezent).
Supraviețuitoare al celui de-al doilea război mondial, în timpul căruia a fost implicată în luptele pe Dunăre ca navă de comandament, a continuat să funcționeze ca navă de comandament a Marinei Militare Române.
La bordul navei Republica au urcat de-a lungul vremii, personalități de prim rang, cum au fost generalul Von Mackensen, comandantul frontului austro-ungar din timpul Primului Război Mondial, amiralul Wulf, comandantul Donau Flotile a Marinei Austro-Ungare, Gheorghe Gheorghiu-Dej, Nikita Sergheevici Hrușciov, amiralul sovietic Gorșcov, fondatorul flotei de război moderne a U.R.S.S. și comandantul flotei sovietice.