DEPUTATUL ŞIŞCU CRITICĂ EŞECURILE GUVERNULUI DIN DOMENIUL TRANSPORTURILOR

siscu depIn calitate de membru al Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților, deputatul PNL George Șișcu se declara total nemultumit de proiectele legate de  infrastructura rutieră.Deputatul tulcean a prezentat nemultumirile cuprinse si in cadrul unei motiuni de cenzura redactate de liberali.

„Proiecte importante precum Autostrada Transilvania, Sibiu– Pitești, autostrada Moldovei sunt compromise, iar termenele de finalizare împinse mult după 2020. Proiecte importante asumate de România și esențiale pentru asigurarea coeziunii teritoriale, economice și sociale se află în mare pericol de nerealizare: autostrada Sibiu– Pitești (parte din coridorul IV european), autostrada Târgu-Mureș – Iași –Ungheni (la care nu a fost demarată nici măcar elaborarea documentației finale), autostrada Transilvania (aici sunt încă sectoare fără contracte semnate și fără studii de fezabilitate), Lugoj– Deva și Sebeș– Turda (care nu vor fi recepționate până la sfârșitul acestui an, poate cel mult două sectoare din Sebeș–Turda).

Actualul guvern se laudă că a elaborat documentații stufoase pentru aceste lucrări, dar ceea ce uită să ne spună guvernanții este că acestea au costat milioane de lei și au fost respinse într-o proporție foarte mare (99,7%) de către ANAP, unde au fost trimise spre validare. Cu toate acestea, domnul ministru al Transporturilor se laudă cu aceste cheltuieli, de parcă banii ar fi fost investiți în construcția efectivă de drumuri și nu aruncați pe fereastră, cum s-a în tâmplat în realitate.
Proiectul Autostrăzii Sibiu– Pitești, cap de afiș al promisiunilor electorale pesediste, a înregistrat un nou eșec, prin rezilierea contractului pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru secțiunile de mijloc. Ca și cum această veste proastă nu ar fi fost suficientă, ministrul transporturilor anunță costuri mai mari pentru realizarea sa.

  • Astfel, valoarea totală a investiţiei pentru Autostrada Sibiu– Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro, comparativ cu valoarea din Masterplan-ul General de Transport, de 1,6-1,8 miliarde de euro. Guvernanții au făcut două modificări în legătură cu acest proiect finanțat din fonduri europene, “uitând” că acestea nu sunt posibile fără un acord din partea Comisiei Europene. PSD și ALDE încearcă să pozeze în cei care au deblocat acest proiect, deși de-a lungul timpului i-au fost cei mai mari dușmani. Asta în timp ce investitorii din industria auto și nu numai, fac apeluri disperate pentru concretizarea rapidă a acestui proiect. 
  • Autostrada Târgu-Mureș – Iași – Ungheni este departe de a fi încadrată la stadiul de execuție, iar la Autostrada „Transilvania” avem o situație mai proastă decât a lăsat-o guvernul Năstase, semnatarul păgubosului contract cu Bechtel. Astăzi încă avem acolo sectoare fără contracte semnate și fără studii de fezabilitate.
  • La centura București, cei 7,5 km au fost inaugurați forțat, înainte de finalizare, zonele de șantier punând în pericol participanții la trafic. Gâtuirile rămase mențin aceleași blocaje si timpi mari de mers. Ne întrebăm de ce au fost date în circulație în aceste condiții. 
  • Descărcarea de pe autostrada A3 stagnează. Cei 3,3 km de care domnul ministru se împiedică de la începutul anului reflectă măsura eficienței mandatului său și a echipei pe care a adus-o în acest minister. Aceștia oameni încă mai cred că românii mai visează la zecile sau sutele de kilometri de autostradă promiși, după ce au asistat la eșecul finalizării acestui mic sector de drum?“.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *