Premiera spectacolului „Ne vom revedea în anul care a trecut”, pe scena Teatrului Jean Bart
ActualitateFotocomentariul zilei 3 iunie 2014 D.C.
„Ne vom revedea în anul care a trecut „, de Stefan Caraman, primul spectacol de teatru jucat într-un aeroport din Romania, ajunge pe 4 iunie la Tulcea
La invitatia Centrului Cultural Jean Bart Tulcea, Teatrul de Sufragerie din Bucuresti vă asteapta impreuna cu Stefan Caraman, la premiera spectacolului „Ne vom revedea în anul care a trecut” (Aeroport 2), miercuri 4 iunie, ora 19.00, ce va avea loc pe scena mare a teatrului.
Spectacolul este realizat după o idee originală a Teatrului de Sufragerie, a carui premiera a avut loc la sfarsitul lunii martie pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă in Terminalul Nou Plecări Internationale.
Textul apartine unuia dintre cei mai jucaţi dramaturgi români, tulceanul Ştefan Caraman, premiat la Gala Premiilor UNITER în anul 2005. Regia primului spectacol creat pentru aeroport şi pus în scenă chiar în incinta acestuia este semnată de Alexandru Nagy, iar scenografia îi aparţine Ioanei Pashca. Din distribuţia spectacolului fac parte 4 actori renumiti ai scenei romanesti, iar 3 dintre ei actori ai Teatrului Odeon Bucuresti.
Rudi – Gelu Niţu, actor Teatrul Odeon Bucuresti
Camelia – Cătălina Mustaţă, actor Teatrul Odeon Bucuresti
Sorana – Meda Victor, actor independent
Dudu – Mihai Smarandache, actor Teatrul Odeon Bucuresti
Povestea spectacolului se petrece în sala de aşteptare a unui aeroport, unde două cupluri tratează o intrigă de actualitate, în care oricine se poate regăsi. Două generaţii diferite, prin prisma analizei a două relaţii de cuplu, un stop-cadru, oricând posibil, care surprinde în mod excepţional caracteristicile generaţiei mature şi a celei tinere. Este o poveste pe care oricare dintre noi o poate surprinde în viaţa cotidiană, cu atât mai mult într-o sală de aşteptare.
Spectacolul va surpinde exact esenţa piesei “viaţa ca un aeroport”, în care oamenii vin şi pleacă, în care iubirile se învârt precum călătoriile. Posibilitatea ca tranziţia să se realizeze este cu atât mai puternic sugerată cu cât acţiunea se desfăşoară într-un aeroport. Povestea devine cu totul reală.
„Viata ca un aeroport. Caraman pune degetul pe rănile noastre de zi cu zi, pe care le punem deoparte în fiecare dimineață. Două cupluri într-un spațiu de tranzit, asemănător cu sufletele lor. O fantezie extremă sau un joc pe care îl jucăm cu toții? <Ne vom revedea în anul care a trecut> respiră în același timp cu noi, fiind un spectacol dedicat zilei de azi la intâlnirea dintre generații. Actorii, scenografa și echipa de producție semnează premiera unui nou concept: teatru de aeroport. Independenți dar recunoscători sponsorilor, partenerilor și prietenilor noștri, vă invităm să participați gratuit la un spectacol inedit.” – Alexandru Nagy, regizor
Textul îi aparţine lui Ştefan Caraman, unul dintre cei mai jucaţi dramaturgi români, premiat la Gala Premiilor UNITER în anul 2005. „«Ne vom revedea în anul care a trecut» este a doua piesă din trilogia AEROPORT; am scris-o în anul 2009, imediat după ce am terminat prima piesă din serie – fără pauză, fara să mă gândesc prea mult, am scris-o natural. E poate cea mai ofertantă din punct de vedere dramaturgic, e puternică, e surprinzătoare, așa cum este o femeie în miezul vârstei ei. Te seduce instant și-ți activează nesiguranța. Este o piesă despre iubire, sau mai degrabă despre iubiri; iubirile costă tocmai pentru că sunt gratuite, ne fac plăcere pentru că sunt dureroase și sunt veșnice tocmai pentru că durează foarte puțin. Cât un tranzit dinspre avionul de Hamburg spre cel de Praga. Sau cam așa ceva.”, spune Ştefan Caraman despre textul său.
Aflat la prima producţie independentă de teatru, Gelu Niţu, actor consacrat al Teatrului Odeon, a trecut peste emoţiile iniţiale printr-un act de încredere: „Mi-a plăcut textul proaspăt şi actual semnat Ştefan Caraman, mi-a plăcut şi rolul lui Rudi scriitorul, dar şi abordarea tânărului regizor Alexandru Nagy. Deşi teatrul independent reprezintă un act de curaj, mai ales pentru un actor care a jucat doar în producţii « de stat », cum e cazul meu, proiectele independente au produs, după cum ştim cu toţii, multe evenimente notabile. Să vedem ce-mi rezervă viitorul de aici încolo.”
Mai familiară cu abordările teatrului independent, Cătălina Mustaţă, cunoscută atât de pe scena Teatrului Odeon, cât şi ca actriţă de film, realizatoare TV şi traducătoare, joacă rolul Cameliei, partenera de zbor a lui Rudi, un rol în care se dezbracă de inhibiţii: „Tot ce înseamnă independent transmite un mesaj drag mie. Am subscris acestui concept de când mă ştiu. Piesa propusă de Teatrul de Sufragerie este o nouă provocare pentru o actriţă care joacă între timp piese clasice la Teatrul Odeon.”
Distribuţia este completată de doi actori tineri, care şi-au pus deja amprenta în lumea teatrului şi a filmului românesc: Meda Victor, cunoscută pentru colaborările cu regizori precum Horaţiu Mălăele („Nuntă mută”), Alexandru Tocilescu („Inque Broadway”), Radu Afrim („Poate sfârşitul lumii”) şi Mihai Smarandache, actor al Teatrului Odeon, care s-a remarcat în piese precum „Ascensiunea lui Arturo Ui poate fi oprită”, regia Dragoş Galoţiu, „Pyramus & Thisbe 4 You”, regia Alexandru Dabija, „E doar sfârşitul lumii”, regia Radu Afrim etc.
Biletele s-au pus deja in vanzare la casieria Centrului Cultural Jean Bart, si se pot achizitiona de marti pana vineri intre 10.00 si 18.00, si duminica intre 17.00-19.00. Rezervarile se pot face la 0240 532 115. Pret bilet 25 lei.
| despre Ştefan Caraman
Autorul piesei, Ştefan Caraman, este prozator, dramaturg, poet şi jurnalist. Ca dramaturg, a făcut carieră cu texte precum: Zapp, Epilog, Fapt divers, Ocean Café, M&M, Chat ş.a. Textele lui au fost montate în teatre din Bucureşti, Madrid, Praga, Piatra Neamţ, Sfântu Gheorghe, Tulcea, Galaţi.
| despre Alexandru Nagy
Alexandru Nagy este absolvent al secţiei de Actorie din cadrul Facultăţii de Teatru a U.N.A.T.C „I.L. Caragiale” Bucureşti şi al programului de master din Marea Britanie – Theatre Directing – East 15 Acting School, London. A fost asistentul de regie al lui Horaţiu Mălăele, pentru spectacolul „Lautrec” al Teatrului Metropolis şi a regizat mai multe producţii de teatru, prin care: Body of a woman as a battlefield in The Bosnian War de Matei Vişniec, The 8th Continent de Anthony Clark, Așteptându-l pe Godotde Samuel Beckett etc. Este cel mai tânăr regizor de operă din România, prin montarea Il Tabarro de Giacomo Puccini la Opera din Braşov.
| despre Teatrul de Sufragerie
Înfiinţat în ianuarie 2012 şi inaugurat oficial cu spectacolul Sunt un orb în regia lui Horaţiu Mălăele, Teatrul de Sufragerie propune o alternativă a teatrului din sălile consacrate de spectacol, prin îndepărtarea barierei actor – spectator, schimbând perspectiva spectatorului cu privire la nivelul lui de implicare. Sufrageria însăşi este un decor, sufrageria însăşi devine scena de joc, scenă pe care s-au jucat până în prezent peste 90 de spectacole care au participat la festivaluri în Bucureşti, Iaşi, Bacău, Sibiu şi Tukums (Letonia). Teatrul de Sufragerie a câştigat premii importante în cadrul Maratonului Teatrului Independent – Bucharest Fringe 2012, Iaşi Fringe Festival 2013 şi a primit nominalizări la Festivalul Teatrului Independent 2013. www.teatruldesufragerie.ro/ www.facebook/teatruldesufragerie