Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul deTransport și face parte din categoria proiectelor de tip ITI
Actualitate 16 ianuarie 2018 D.C.
Luni la ora 14.00 la Ministerul Transporturilor a fost semnat contractul pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură ale României – proiectarea şi execuţia obiectivului „Pod suspendat peste Dunăre”.
Valoarea proiectului este de aproximativ 500 de milioane de euro.
În prezenţa reprezentanţilor Guvernului, contractul a fost semnat cu asocierea Astaldi (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia) pe parte de proiectare și execuție a Podului.
„Începând de astăzi vom fi mai aproape de țară”, afirmă preşedintele ADI ITI Delta Dunării, Ilie Petre.
„Momentul de astăzi de la Ministerul Transporturilor reprezintă practic încununarea unei munci asidue depuse de toate instituțiile publice implicate în demersurile făcute pe lângă Guvernul României pentru construcția acestei punți de legătură cu restul țării.
Practic, astăzi după mai bine de 50 de ani în care s-au tot făcut promisiuni acum suntem cu un pas mai aproape de trecerea peste Dunăre la Brăila, pe un pod. Este un moment important, prin semnarea acestui contract Tulcea va avea posibilitatea să își deschidă granițele, practic începând de astăzi vom fi mai aproape de țară. Implicaţiile economice pentru judeţul Tulcea sunt majore”, a declarat preşedintele ADI ITI Delta Dunării, Ilie Petre.
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 — 2020, Axa Prioritara „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”.
Pentru realizarea acestui obiectiv de infrastructură au depus oferte asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems (Japonia) și asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) – Euro Construct Trading ’98 SRL (România) – CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China) – CCCC Highway Consults Co Ltd (China).
Contractul a fost atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preț, durata acestuia va fi de 114 luni, din care 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuției lucrărilor, iar perioada de garanție va fi de minim 60 de luni, potrivit CNAIR.
Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Investiția cuprinde inclusiv proiectarea și execuția drumului principal, Brăila – Jijila și a drumului de legătura cu DN22, Smârdan – Măcin.