Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Ministrul Transporturilor, chestionat de deputatul Anișoara Radu cu privire la situaţia instructorilor auto independenţi Ministrul Transporturilor, chestionat de deputatul Anișoara Radu cu privire la situaţia instructorilor auto independenţi
Deputatul PSD Anișoara Radu continuă demersurile pentru rezolvarea problemelor semnalate prin intervenţiile repetate ale Federaţiei Naţionale a Formatorilor Auto din România pentru modificarea ordinului... Ministrul Transporturilor, chestionat de deputatul Anișoara Radu cu privire la situaţia instructorilor auto independenţi

Deputatul PSD Anișoara Radu continuă demersurile pentru rezolvarea problemelor semnalate prin intervenţiile repetate ale Federaţiei Naţionale a Formatorilor Auto din România pentru modificarea ordinului ministrului transporturilor privind normele de autorizare a şcolilor de conducători auto.
Astfel, pe data de 12 februarie deputatul tulcean a transmis o întrebare pe această temă ministrului Transporturilor, Lucian Șova.
„La sfârşitul lunii septembrie a anului trecut citeam în plenul Camerei Deputaţilor o declaraţie politică în care atrăgeam atenţia asupra situaţiei în care se află instructorii auto independenţi ca urmare a aplicării Ordinului nr.733/2013.
Deşi Ordinul a fost adoptat în 2013, acesta a început să fie aplicat abia din 2017, deoarece o lungă perioadă de timp a fost suspendat de instanţele din România, iar prevederile acestuia au fost criticate atât de Consiliul Concurenţei, cât şi de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării..
Deşi Ordinul a fost modificat, acesta îngrădeşte în mod evident dreptul instructorilor la liberă practică.
Principalele deficienţe ale Ordinului, pe care le-am menţionat şi în declaraţia politică din septembrie 2017, sunt următoarele:
Instructorii auto independenţi trebuie să se angajeze la o şcoală de şoferi sau să se organizeze, dar nu mai mult de 4, pentru a închiria o sală de curs;
Chiar dacă se organizează, instructorii vor trebui să angajeze separat câte un profesor de legislaţie rutieră, un inginer pentru predarea părţii de mecanică, un medic pentru predarea cursurilor de prim ajutor şi un contabil.
Încă din cadrul negocierilor pentru aplicarea Ordinului, instructorii auto independenţi au solicitat introducerea unor prevederi care să le permită să se asocieze în număr mai mare de 4 pentru folosirea în comun a bazei materiale, inclusiv a profesorilor angajaţi sau contractaţi, cu respectarea normelor privind capacitatea sălilor de curs.
Această solicitare a fost ignorată, deşi este cât se poate de rezonabilă şi în acord cu obiectivul Ministerului de a reglementa mai coerent serviciile de predare ale cursurilor practice şi teoretice de şoferie.
Menţionam în declaraţia politică că acest Ordin va afecta peste 3000 de instructorii independenţi din toată ţara.
Având în vedere aceste aspecte, şi ţinând cont că au trecut aproximativ 6 luni de la aplicarea Ordinului în cauză, vă solicit să-mi răspundeţi la următoarele întrebări:
Aveţi în vedere modificarea Ordinului, astfel încât instructorii auto independenţi să poată să se asocieze în număr mai mare de 4 pentru folosirea în comun a bazei materiale, inclusiv a profesorilor angajaţi sau contractaţi, cu respectarea normelor privind capacitatea sălilor de curs?
Câte PFA-uri, aferente instructorilor auto independenţi, s-au închis ca urmare a aplicării Ordinului nr.733/2013? “.
Deputat Anişoara Radu a solicitat răspuns scris, urmând ca în funcție de acesta să continue demersurile pentru rezolvarea problemei semnalate de instructorii auto.