Amenzi aplicate de Compartimentul de Control în Sănătate Publică
ActualitateFotocomentariul zilei 7 mai 2018 D.C.
În perioada 26.03.- 05.04.2018 echipele de control din cadrul Compartimentului de Control în Sănătate Publică a DSPJ Tulcea, au efectuat un număr de 59 de acţiuni de control în unităţile comerciale şi de alimentaţie publică din municipiul şi judeţul Tulcea, astfel:
- 44 unități de desfacere a produselor alimentare,
- 8 unităţi de producţie produse de panificaţie şi patiserie,
- 2 unităţi de alimentaţie publică,
- 5 unităţi de carmangerie.
În cadrul controalelor echipele de inspectori au verificat aspecte referitoare la:
- respectarea normele de igienă privind producţia, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul şi desfacerea produselor alimentare, conform Ord MS. 976/1998;
- respectarea prevederilor legale ale HG nr.355/2007 cu completările şi modificările ulterioare, privind supravegherea stării de sănătate a lucrătorilor comerciali;
- respectarea prevederilor legale ale Ord. MS nr.1225/2003, privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă;
- verificarea respectării prevederilor legale privind modul de dozare şi condiţiile de utilizare şi depozitare ale aditivilor alimentari autorizaţi, conform Regulamentului UE nr. 1129/2011;
- verificarea respectării legislaţiei în domeniul materialelor şi obiectelor ce vin în contact cu alimentele, privind utilajele, instalaţiile şi echipamentele care vin în contact cu alimentele, conform Regulamentului CE nr.1935/2004.
În urma verificărilor efectuate au fost constatate unele neconformităţi, cum ar fi:
- depozitare şi păstrare în condiții necorespunzătoare a produselor alimentare;
- neefectuarea monitorizării temperaturii spaţiilor frig;
- suprafeţe cu discontinuităţi, nelavabile;
- dotare necorespunzătoare a spaţiilor de depozitare;
- lipsă sursă de apă potabilă curentă rece şi caldă;
- lipsa produselor biocide, necesare igienizării suprafeţelor de lucru;
- depozitare necorespunzătoare a produselor biocide;
- neefectuarea operaţiunilor de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare, conform planului de efectuare a acestora;
- neefectuarea examinărilor medicale periodice;
- lipsa certificatelor de absolvire a cursului de însuşire a noţiunilor fundamentale de igienă;
- echipament de protecţie sanitară incomplet;
- lipsă sită de protecţie împotriva vectorilor;
- spaţii de depozitare supraaglomerate;
- depozitare necorespunzătoare a ambalajelor de transport produse alimentare;
- păstrarea necorespunzătoare a echipamentelor de protecţie;
- neasigurarea spaţiului pentru depozitarea materialelor ce vin în contact cu alimentul.
Pentru neconformităţile constatate au fost acordate termene de remediere şi s-a aplicat un număr de 17 sancţiuni contravenţionale din care:
- 9 sancţiuni contravenţionale cu avertisment conform Ordonanţei nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
- 8 sancţiuni contravenţionale cu amendă în valoare totală de 5100 lei , conform HG 857/2011 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice.
Pe perioada desfășurării acțiunilor de control, premergătoare sărbătorilor pascale, inspectorii sanitari au desfășurat și alte acțiuni tematice stabilite conform Planului național de acțiuni de control a Ministerului Sănătății, astfel:
- În perioada 12.03. – 30.03.2018, două echipe de inspectori au participat la acțiunea de control încrucișat pentru verificarea respectării normelor igienico-sanitare în unitățile sanitare cu paturi de stat și private, în județele Gorj și Vaslui.
- În perioada 10.03. – 30.03.2018, s-au desfășurat acțiuni de control privind condițiile de aprovizionare cu apă potabilă a localităților din mediul rural.
- În perioada 01.03. – 30.03.2018, s-a desfășurat acțiunea de control privind respectarea legislației în vigoare referitoare la materialele în contact cu alimentul.