Elevi din patru țări europene în vizită la Tulcea, în cadrul proiectului Erasmus+
Actualitate 11 mai 2019 D.C.
Vineri, 10 mai 2019, la Sala Dobrogea, vicepreședintele Consiliului Județean Tulcea, Dumitru Mergeani și viceprimarul municipiului, Andaluzia Luca au fost gazdele unui grup de elevi și profesori aflați într-o vizită inclusă în programul activităților din cadrul Proiectului Erasmus+ de parteneriat strategic între școli „I learn, you learn, but together we double learn”.
„Bine ați venit la Tulcea. Ne bucurăm că suntem gazda acestui program minunat Erasmus+ și vreau să felicit Școala nr. 12 pentru tot acest eveniment. Am înțeles că acest eveniment se numește „I learn, you learn, but together we double learn”, asemănător cu un proverb românesc care spune că „Unde-s doi puterea crește“. Astfel, ne bucurăm să avem oaspeți copii din Polonia, Spania, Grecia și Turcia și sperăm că v-au plăcut frumusețile orașului Tulcea. Personal, am participat la un astfel de schimb de experiență între elevi, acum 28 de ani. Pe atunci nu exista programul Erasmus+, era un schimb de experiență între România și Franța și am păstrat relații de prietenie cu colegii francezi pe care i-am vizitat atunci și care ne-au întors vizita. Sper că v-ați simțit bine la Tulcea și veți fi adevărați ambasadori ai României, povestind acasă ceea ce ați văzut în această parte a Europei. Sunt sigur că experiențele trăite aici nu seamănă cu nimic din ceea ce ați văzut înainte și sper să reveniți cu drag în România“, a declarat cu acest prilej vicepreședintele Dumitru Mergeani.
Școala Gimnazială nr. 12 Tulcea este partener în cadrul acestui proiect alături de alte patru școli din Spania, Grecia, Turcia și Polonia. Vizita la Tulcea a reprezentanților școlilor din celelalte patru țări europene reprezintă a treia activitate din cadrul proiectului, primele două desfășurându-se la Guadalajara, Spania și Binerowa, Polonia.
Activitatea de la Tulcea presupune un schimb de experiență, cu elevi, asistențe la ore și workshop-uri pe teme privind implicarea elevilor la oră, munca bazată pe cooperare în grupuri, întrajutorarea, motivarea și menținerea atenției elevilor, fiind urmată în toamnă de o activitate la Heraklion, Grecia.