Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny“: Bani guvernamentali pentru județul Tulcea Prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny“: Bani guvernamentali pentru județul Tulcea
Județul Tulcea este beneficiarul a două investiții asigurate din fonduri guvernamentale prin PNI „Anghel Saligny“: „Reabilitare Pod peste canal Mila 36“, respectiv „Modernizare infrastructură... Prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny“: Bani guvernamentali pentru județul Tulcea

Județul Tulcea este beneficiarul a două investiții asigurate din fonduri guvernamentale prin PNI „Anghel Saligny“: „Reabilitare Pod peste canal Mila 36“, respectiv „Modernizare infrastructură de transport regional pe traseul DN 22E – Grindu”.

În ședința ordinară din această săptămână, consilierii județeni vor vota proiectul de hotărâre pentru aprobarea devizului general, a indicatorilor tehnico-economici şi a cofinanţării de la bugetul local al Judeţului Tulcea pentru investiția privind reabilitarea podului de la Mila 36, respectiv proiectul de hotărâre pentru aprobarea cofinanţării de la bugetul local al Judeţului Tulcea şi pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici – pentru investiția privind digul de la Grindu.

Pentru proiectul „Modernizare infrastructură de transport regional pe traseul DN 22E – Grindu“ suma alocată de la bugetul de stat pentru această investiţie este de 49.762.141,63 lei, iar cofinanțarea Județului Tulcea va fi de 1.655.895,12 lei.

Pentru proiectul „Reabilitare Pod peste canal Mila 36 pe DJ 222N, km 34+178“, suma alocată de la bugetul de stat pentru această investiţie este de 9.201.170,63 lei, iar cofinanțarea Consiliului Județean Tulcea este 293.990,89 lei.

 

Drumul spre Grindu

 

Este vorba despre un tronson din DJ 222M,  cuprins între intersecția cu drumul național  DN22E (Garvăn – I.C. Brătianu) și localitatea tulceană Grindu, cu o lungime de 10,031 km, care face parte din  reţeaua rutieră a judeţului Tulcea. Proiectul își propune creșterea gradului de siguranță, a vitezei de deplasare și îmbunătățirea condițiilor de transport.

Acest sector de drum nu a făcut parte dintr-un proiect de modernizare, pentru întreținerea lui fiind cheltuite, anual, sume importante din bugetul Consiliului Județean, fără a soluționa problemele de transport pe termen lung.

Lucrările de întreținere executate pe sectorul de drum propus spre modernizare au fost investiții izolate (plombări gropi) în covoarele asfaltice, repararea tronsonului cu îmbrăcăminte din piatră prin adaos de material pietros de întreținere sau refaceri ale fundației drumului (în anumite zone).

 

Podul de pe canalul Mila 36

 

La momentul actual, spun specialiștii din cadrul Consiliului Județean Tulcea, podul se află într-o o stare avansată de degradare, prezintă defecțiuni ale elementelor de suprastructură și infrastructură, nu are trotuare pietonale, elementele de racord cu terasamentele prezintă degradări majore, plăcile de racordare sunt deteriorate etc.

Se impune, așadar, o investiție amplă în modernizarea acestui pod peste canalul 36, o zonă cunoscută de turiștii care vizitează Delta Dunării.