Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Prima experiență Erasmus+ a Palatului Copiilor Tulcea s-a încheiat,  lăsând porțile deschise către Europa Prima experiență Erasmus+ a Palatului Copiilor Tulcea s-a încheiat,  lăsând porțile deschise către Europa
  După 18 luni de implementare, Palatul Copiilor Tulcea a finalizat proiectul european „Keys for Inclusion and Success: opening minds, opening souls! – KIS”... Prima experiență Erasmus+ a Palatului Copiilor Tulcea s-a încheiat,  lăsând porțile deschise către Europa

 

După 18 luni de implementare, Palatul Copiilor Tulcea a finalizat proiectul european „Keys for Inclusion and Success: opening minds, opening souls! – KIS” / „Chei pentru Incluziune și Succes: deschidem minți, deschidem suflete!”, cofinanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene, în cadrul Acțiunii-cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării, Domeniul Educație școlară.

Proiectul KIS, menit să deschidă minți și suflete, a vizat formarea a 6 cadre didactice în domeniul incluzunii sociale și al coachingului, în vederea dezvoltării de strategii creative de educație nonformală, care să crească capacitatea elevilor de a se integra respectând diversitatea și a-și atinge potențialul maxim de dezvoltare. Astfel, 3 profesori ai Palatului au absolvit, în iulie 2022, cursul ”Vitamin C boosts education! – coaching and non-formal education method to bring out the best from your learner” în Malaga – Spania, iar alți 3 au absolvit cursul ”Non-formal for inclusion” în Caldas de Rainha – Portugalia, în august 2022.

Participarea la mobilitățile de formare a fost doar începutul unei provocări profesionale, prin care cei 6 profesori-resursă au adus și propagat în organizație practici europene de incluziune și coaching, încercând să abordeze diversitatea colectivelor de elevi din Palatul Copiilor Tulcea nu ca pe o provocare, ci ca pe o oportunitate. Au ales să valorifice tărâmul fertil al diversității, folosind strategii creative de educație nonformală, pentru a crea contexte în care elevii să experimenteze sentimentul de acceptare și valorizare, de reușită personală și colectivă, de apartenență la un mediu incluziv și tolerant.

După ce au aplicat, adaptat, testat și validat practicile dobândite în experiența europeană de formare, profesorii-resursă au susținut o serie de activități de diseminare și transfer de bune parctici, creând premise pentru construirea unei comunități pentru incluziune și succes, atât în interiorul instituției, cât și la nivelul comunității educaționale lărgite. „Schimbul de chei”, „Jurnalul experienței europene”, „Ștafeta cheilor”, „Comunitate pentru incluziune și succes”, „Chei pentru incluziune și succes” sunt activități desfășurate în cadrul consiliilor profesorale, comisiilor metodice și a atelierelor de dezvoltare profesională județene, ce s-au bucurat de un feedback foarte bun din partea profesorilor participanți. Unele dintre practicile educaționale aplicate în cadrul acestui proiect au fost cuprinse într-un mini-ghid de bune practici online, o resursă deschisă celor care doresc să se alăture comunității educaționale pentru incluziune și succes. 

Proiectul KIS și-a încheiat misiunea, însă porțile către internaționalizare și profesionalizare la nivel european rămân deschise. Palatul Copiilor Tulcea și-a trecut pe lista de obiective, noi proiecte și inițiative de învățare și formare pentru profesori și elevi la nivel european.