Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

CERERI MULTE ŞI PERSONAL INSUFICIENT LA „PERMISE ŞI ÎNMATRICULĂRI “AUTO CERERI MULTE ŞI PERSONAL INSUFICIENT LA „PERMISE ŞI ÎNMATRICULĂRI “AUTO
Marţi, 28 februarie, la sediul Instituţiei Prefectului Judeţul Tulcea a avut loc o conferinţă de presă susţinută de prefectul Alexandru – Cristian Iordan şi... CERERI MULTE ŞI PERSONAL INSUFICIENT LA „PERMISE ŞI ÎNMATRICULĂRI “AUTO

AUTOMarţi, 28 februarie, la sediul Instituţiei Prefectului Judeţul Tulcea a avut loc o conferinţă de presă susţinută de prefectul Alexandru – Cristian Iordan şi comisarul şef Tiberiu Nan, din partea Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule (S.P.C.R.P.C.I.V.), conferinţă prilejuită de modificarea legislaţiei în domeniu.

De la 1 februarie şi până în prezent au fost soluţionate 1.600 de cereri privind înmatricularea vehiculelor, ceea ce – raportat la luna ianuarie – înseamnă de patru ori mai mult, iar dificultăţile cu care se confruntă actualmente S.P.C.R.P.C.I.V. se datorează în principal lipsei personalului, a precizat prefectul judeţului.

În ceea ce priveşte volumul de muncă, aproximativ 1.600 de certificate – în raport cu parcul auto de 50.000 – reprezentând o cifră deosebită, în condiţiile în care activitatea se desfăşoară cu un singur ghişeu şi cu un singur lucrător care procesează cererile.

„Din păcate, soluţia adoptată – bonuri de ordine – nu şi-a dovedit eficacitatea, având în vedere că solicitările sunt foarte multe, iar bonurile se eliberează doar pentru ziua curentă. Pe de o parte, suntem condiţionaţi şi de activitatea Registrului Auto, care eliberează cărţile de identitate a vehiculelor, necesare în vederea înmatriculării. Cu titlu informativ, la Registrul Auto, programările pentru eliberarea cărţilor de identitate se fac pentru data de 7.04.2017, aceasta în condiţiile în care doar o parte din vehiculele pentru care se solicită înmatricularea sau transcrierea mai sunt obligate să obţină cartea de identitate, toate celelalte având deja acest document şi pot face inspecţia tehnică şi să obţină alte avize din partea staţiilor de inspecţie tehnică independente. De asemenea, ne confruntăm cu un mare aflux de populaţie şi pe linia eliberării permiselor de conducere şi a preschimbării acestora. La permise de conducere înregistrăm, de asemenea, o creştere semnificativă: sunt emise în jur de 1.200 de permise numai luna aceasta, când media lunară în perioada anterioară se cifra pe undeva pe la 400 de unităţi!”, a specificat comisarul şef Tiberiu Nan.

S-a încercat implementarea unui sistem de programare online – la nivelul judeţului Tulcea s-a activat începând cu săptămâna 20 – 27 februarie – în paralel cu bonurile de ordine, iar luni, 27 februarie, a fost prima zi plină în care s-a lucrat doar cu programări online: „Sistemul este la început, este perfectibil, sperăm să poată fi ajustat la programul de lucru şi la personalul S.P.C.R.P.C.I.V. Programul este accesibil tuturor persoanelor, se află pe site-ul Instituţiei Prefectului, pe pagina destinată serviciului nostru, la secţiunea «Înmatriculări». Trebuie introduse anumite date obligatorii şi se primeşte o rezervare care poate fi făcută alegându-se doar data, nu şi ora. Am stabilit ca timpul între două operaţiuni să fie de şapte minute, respectiv timpul alocat procesării unei solicitări, ceea ce înseamnă că în fiecare zi vor fi disponibile 55 de locuri”, a mai spus reprezentantul S.P.C.R.P.C.I.V.

Având în vedere vastitatea judeţului, populaţia numeroasă din mediul rural şi faptul că sistemul necesită conexiune la internet şi un cont de e-mail valabil (unde să ajungă confirmarea rezervării), plus o imprimantă la ghişeu, S.P.C.R.P.C.I.V. încearcă zilele acestea ca la sediu să se amenajeze un spaţiu destinat publicului, cu un calculator conectat la internet şi cu o imprimantă, aşa încât cetăţeanul care nu are posibilitatea să se programeze de acasă să o poată face la S.P.C.R.P.C.I.V.; se va cere, totodată, şi sprijin din partea primăriilor din mediul rural, în aşa fel încât să se poată face programări şi de la primăriile comunale.

Din cauza lipsei de personal a S.P.C.R.P.C.I.V., acelaşi lucrător face dimineaţa programări la examen, iar după – amiaza se ocupă de preschimbări; de aceea, pentru aceste activităţi se pot face programări separat, timpul mediu de procesare a unei lucrări la examinarea în vederea eliberării permisului de conducere fiind de trei minute, iar pentru preschimbarea permisului de conducere, nouă minute.

De la sfârşitul lunii decembrie 2016, candidatul se poate programa direct din sala de examen, cu condiţia să fie declarat „admis” la proba teoretică, evitându-se astfel aglomeraţia la ghişeu. Referitor la activitatea de obţinere a permisului de conducere, problema este programările se fac, în principiu, la un interval de trei luni de zile şi s-a ajuns la sfârşitul lunii mai – începutul lunii iunie 2017, realitate generată în special de lipsa de personal, pentru obţinerea tuturor permiselor de profesionişti (iar cererea este foarte mare la nivelul judeţului nostru) activând un singur examinator atestat la S.P.C.R.P.C.I.V.! Ca idee, tot compartimentul de examinări si permise de conducere, la nivelul S.P.C.R.P.C.I.V., are doar patru oameni.

Iniţial reticent faţă de programarea online, comisarul şef Tiberiu Nan apreciază că principalul beneficiu al sistemului este că asigură servicii civilizate şi pentru diverşii solicitanţi, şi pentru personalul instituţiei.

„Din punctul meu de vedere, ar trebui stabilită o limită minimă a ştatului de încadrare, pentru că, efectiv, cu personalul avut la dispoziţie nu se pot desfăşura toate activităţile din aria de competenţe a S.P.C.R.P.C.I.V., cu atât mai mult cu cât, începând din iunie 2016, încasăm mare parte din taxele necesare permiselor de conducere, înmatriculării certificatului şi autorizaţiilor provizorii”, a încheiat reprezentantul S.P.C.R.P.C.I.V.