Claudia Ţapardel convinge instituțiile UE să promoveze turismul din România: un milion de euro pentru promovarea destinațiilor mai putin cunoscute din Europa
Actualitate 14 septembrie 2015 D.C.
România va putea beneficia în curând de promovare europeană în plan turistic, prin includerea sa în promovarea unitară a brandului turistic al Uniunii Europene. Proiectul pilot inițiat de către eurodeputata PSD Claudia Ţapardel, de finanţare a promovării Europei ca destinație turistică, a fost aprobat de către comisiile de specialitate din Parlamentul European, urmând să fie introdus în proiectul de buget al UE pe anul 2016.
„Este primul proiect pilot inițiat de mine care a fost aprobat de comisiile de specialitate din Parlamentul European, şi el este construit în primul rând pornind de la obiectivul meu de a face România cunoscută ca destinație printre turiștii din toată lumea. I-am convins pe colegii mei că, pentru a menţine Europa în topul destinațiilor turistice mondiale, avem nevoie să promovăm şi locurile mai puţin cunoscute, încă nedescoperite, din UE, cum este şi România. Turismul este foarte important ca sector economic în UE si de aceea merita mai multa atenție şi mai mult efort pentru a-i maximiza potențialul”, a declarat Claudia Ţapardel, care este copreşedinta Intergrupului pentru Turism din Parlamentul European.
Prin aprobarea proiectului pilot Parlamentul European recunoaşte nevoia promovării unor destinaţii mai puţin cunoscute din Europa, cum este şi România, sub brandul european de excelenţă turistică: „Destination Europe”.
„Banii prevăzuţi în proiectul pe care l-am propus vor merge iniţial în promovarea brandului turistic european, cu accent pe zonele cu potenţial turistic încă neexploatat la capacitate, cum este şi România. Dacă proiectul se va bucura de succes, atunci ne putem aştepta la o creştere a investiţiilor europene în promovarea turismului din România şi, evident la o creştere a numărului de turişti care ne vizitează anual ţara”, arata eurodeputata PSD.
„Este important ca aceşti bani sa fie folosiți pentru a înțelege cât mai bine cum putem aborda segmentele diferite de public turistic pe care Europa le poate atrage, către destinaţii precum România: varietatea naturală, turismul cultural şi istoric, dar şi divertismentul pot da acel mix unic turistic care să sprijine definirea unui brand nou, de excelenţă al turismului european. România poate să contribuie direct şi decisiv la construirea acestei identități”, adaugă Claudia Ţapardel.