Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

DOAR JOCURI DE CULISE: GUVERNUL A APROBAT MODIFICĂRI ÎN STRUCTURA A.R.B.D.D. DOAR JOCURI DE CULISE: GUVERNUL A APROBAT MODIFICĂRI ÎN STRUCTURA A.R.B.D.D.
Guvernul a aprobat azi un Proiect de Hotărăre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1217/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a structurii... DOAR JOCURI DE CULISE: GUVERNUL A APROBAT MODIFICĂRI ÎN STRUCTURA A.R.B.D.D.

Guvernul a aprobat azi un Proiect de Hotărăre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1217/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a structurii organizatorice ale Administraţiei Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării”

Conform notei de fundamentare, prin Hotărârea Guvernului nr.1217/2012 au fost aprobate Regulamentul de organizare şi funcţionare şi structura organizatorică ale Administraţiei Rezervaţiei Biosferei “Delta Dunării”. Administraţia Rezervaţiei funcţionează cu un personal de 171 de posturi. În ceea ce priveşte structura organizatorică se constată că în actuala structură sunt organizate 3 direcţii: Direcția Comisariatul Integrat de Control “Delta Dunării’, Direcția Management Ecologic, Direcția Economică, precum şi patru compartimente funcţionale aflate în subordinea directă a guvernatorului: compartimentele: Unitatea de management proiecte, Corp control, Audit intern şi Serviciul juridic, contencios administrativ și resurse umane.

Din analiza acestei structuri organizatorice ca şi din practica implementării acestor prevederi, au rezultat o serie de aspecte de ambiguitate şi incompatibilitate care se impun a fi ameliorate. Conform art.3 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Administraţiei Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării” aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1217/2012, cu modificările ulterioare, Administraţia Rezervaţiei prin Comisariatul Integrat de Control „Delta Dunării“ coordonează, din punct de vedere programatic şi funcţional, toate organismele şi unităţile de control ce se află în subordinea/structura/coordonarea sau sub autoritatea altor autorităţi ale administraţiei publice centrale ori deconcentrate ale acestora, în cazul săvârşirii contravenţiilor prevăzute la art.12 din Legea nr. 82/1993, cu modificările şi completările ulterioare şi colaborează cu structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor. Denumirea de Comisariat dată unei direcţii cu atribuţii de control din cadrul Administraţiei Rezervaţiei şi atribuţia stabilită pentru această direcţie de a coordona activităţile de control atât ale Comisariatului Gărzii Naţionale de Mediu pentru Rezervaţia Biosferei “Delta Dunării”, de exemplu, cât şi ale altor organisme cu atribuţii de control în perimetrul Rezervaţiei, creează confuzie şi ambiguitate în condiţiile în care atât Garda Naţională de Mediu cât şi celelalte organisme au obligaţia să controleze chiar şi Administraţia Rezervaţiei Biosferei “Delta Dunării”, în calitatea acesteia de administrator de arie naturală protejată.

Pe de altă parte, se constată faptul că în două direcţii: Direcţia comisariatul integrat de control “Delta Dunării” şi Direcţia management ecologic sunt prevăzute atribuţii de control, ceea ce duce la suprapuneri de atribuţii şi confuzie, iar atribuţiile de monitoring sunt alocate unei direcţii cu resurse limitate. Direcţia de management ecologic are în prezent, atât atribuţii de reglementare, specifice statutului Administraţiei Rezervaţiei de autoritate de mediu, cât şi de administrare a resurselor naturale regenerabile, specifice statutului Administraţiei Rezervaţiei de administrator de arie protejată. În vederea eficientizării procesului de administrare a Rezervației Biosferei “Delta Dunării” este necesară crearea unui cadru legislativ adecvat, coerent și eficient. Materializarea acestui deziderat se realizează prin transpunerea atribuţiilor Administraţiei Rezervaţiei Biosferei “Delta Dunării” în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Administraţiei Rezervaţiei, conform prevederilor Legii nr. 82/1993, transpunere care trebuie să prevadă, în primul rând, o structură organizatorică adaptată acestor cerinţe cu compartimente funcţionale încărcate cu atribuţii specifice concrete, prin distribuirea echilibrată a acestor atribuţii pe compartimentele funcţionale ale Administraţiei Rezervaţiei. Modificările propuse au în vedere eficientizarea activităţii, precum şi redistribuirea unor atribuţii între funcţiile de conducere, în concordanţă cu obiectivul de întărire a capacităţii instituţionale a compartimentelor din cadrul Administraţiei Rezervaţiei.

În acest sens, a fost elaborat proiectul de Hotărârea a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.1217/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a structurii organizatorice ale Administraţiei Rezervației Biosferei “Delta Dunării” care, prevede măsuri de reorganizare instituţională şi eficientizare a relaţiilor funcţionale dintre compartimentele aflate în componenţa Administraţiei Rezervaţiei.

Modificările la Hotărârea Guvernului nr.1217/2012, cu modificările ulterioare, propuse prin prezentul act normativ se impun din următoarele considerente:

  1. a) eliminarea incompatibilităţilor din cadrul atribuţiilor de control: Direcția Comisariatul integrat de control din cadrul Administraţiei Rezervaţiei coordonează, din punct de vedere programatic şi funcţional, toate organismele şi unităţile de control care se află în subordinea/structura/coordonarea sau sub autoritatea altor autorităţi ale administraţiei publice centrale ori deconcentrate ale acestora, în condiţiile în care instituţiile coordonate pot avea atribuţii de control şi asupra activităţii Administraţiei. b) reorganizarea direcției “Comisariatul Integrat de Control Delta Dunării” care va funcţiona sub comisariatele regionale pentru fiecare zonă din perimetrul rezervației şi care va prelua integral sarcinile de control din cadrul Administraţiei Rezervaţiei sub directa coordonare a Guvernatorului Administrației Rezervației Biosferei Delta Dunării, pentru o informare rapidă și luarea deciziilor cu celeritate de către Guvernator în calitate de conducător al ARBDD privind încălcarea legislației în vigoare, respectiv combaterea braconajului piscicol și cinegetic și a legislației privind protecția mediului. c) reorganizarea ,,Biroului Achizitii Publice și a Compartimentului Investiții și întărirea acestui compartiment prin creşterea numărului personalului şi includerea atribuţiilor de investiţii pe lângă cele de achiziții.

Prin reorganizare, serviciul va funcţiona sub titulatura de ,,Serviciul Investiții Achiziții”. Prin înființarea acestui serviciu se dorește o clarificare și simplificare a acțiunilor privind urmărirea investițiilor coroborat cu desfășurarea de achiziții publice ca un tot unitar și cu eficientizarea acestora de la începutul achizițiilor și până la finalizarea acestora. Serviciul va funcționa în directa subordine a Guvernatorului care în conformitate cu prevederile legale în vigoare asigură conducerea Administrației Rezervației Biosferei Delta Dunării. Serviciul Reglementare, Autorizare, va fi în subordinea guvernatorului pentru o implementare mai eficientă a atribuţiilor şi responsabilităţilor Administraţiei Rezervaţiei, având în vedere calitatea de autoritate de mediu al Administrației Rezervației și eliberarea actelor de reglementare.

  1. d) Înfiinţarea Direcţiei Administrare Patrimoniu, Educație Ecologică și Relații Internaționale, care va avea ca obiective îmbunătăţirea activităţilor de comunicare cu comunităţile locale, asociații/O.N.G-uri şi implicarea acestora în procesul de administrarea ariei protejate, în conformitate cu atributul principal al instituției respectiv administrarea patrimoniului natural și evaluarea stării ecologice a patrimoniului natural privind aplicarea măsurilor de conservare și protecției genofondului și biodiversității, precum şi îmbunătăţirea procesului de organizare a vizitării Rezervaţiei şi a relaţiilor interne şi internaţionale. e) Înființarea Direcției Administrativ și Logistică, cu compartimentele Mecano – energetic și Compartiment Administrativ Aprovizionare având ca rezultat îmbunătățirea activității pe toate ramurile, respectiv navale, auto și administrative cu componente specifice de specialitate pentru fiecare compartiment în parte, coroborat cu specificul deltaic al competenței Administrației Rezervației Biosferei Delta Dunării. Totodată în cadrul direcției va fi înființat Compartimentul Îmbunătățiri Funciare, compartiment care se va ocupa de decolmatarea unor zone din perimetrul rezervației la solicitarea inspectorilor ecologi/ primarilor deoarece anumite canale sunt supuse colmatării accentuate, inclusiv curățarea acestora de arborii care blochează căile de acces al comunităților locale. Totodată se va avea în vedere deblocarea și menținerea în parametrii optimi a traseelor turistice.
  2. f) În subordinea directă a guvernatorului vor funcţiona compartimentele: Serviciul Juridic, Contencios Administrativ, Resurse Umane, Serviciul Buget Financiar, Serviciul Reglementare Autorizare, Serviciul Investiții Achiziții, Compartimentul Management Proiecte, Serviciul Comisariat Regional Tulcea – Chilia, Serviciul Comisariat Regional Murighiol – Sf. Gheorghe, Compartimentul Comisariat Regional Maliuc – Crișan, Serviciul Comisariat Regional Sulina, Serviciul Comisariat Regional Razim Sinoe, Compartimentul Corp Control și Echipa Mobilă, Audit Intern, Direcția Management Ecologic, Direcția Administrare Patrimoniu, Educație Ecologică și Relații Internaționale și Direcția Administrativ Logistic.

Vom reveni cu o analiză punctuală a acestor modificări, care, vorba unor angajați ai ARBDD, mai devreme sau mai tărziu, tot la D.N.A.vor duce…