MAFIA PDL TRAGE ULTIMUL „TUN“ LA TULCEA!
ActualitateDezvaluiri 2 aprilie 2013 D.C.
Probabil pentru că dormea des pe mesele unui cunoscut om de afaceri din Tulcea un om de bază al PDL i-a recomandat la un moment dat acestuia să îşi facă naibii un hotel, să nu mai dea banii la Esplanada. Aşa a apărut ideea. Pentru că ideile subţiri ca şi cheltuielile se ţin ieftine pe banii sau terenurile statului, omul nostru a aranjat rapid o schemă simplă de jefuire a patrimoniului public.
Mai exact, Consiliul Local a pus la cale un schimb de trenuri cu Ministerul Sporturilor, promiţând că scopul este unul nobil, mai exact o utilitate publică, a primit terenul dorit lângă proprietatea prietenului afacerist de partid, ia apoi a uitat de utilitatea publică, trântind acolo un PUZ oarecare, gen sala de fitness, peste care în viitor se va ridica orice vrea sponsorul. Nu-i aşa că e simplu să faci afaceri când dai banul unde trebuie iar prietenii lucrează pentru tine, pe banii statului?
LEGE VS. MAFIE
Prin HCL nr.102/2012, autoritatea publică locală a aprobat concesionarea prin licitaţie a terenului în suprafaţă de 2200 mp. Aparţinând domeniului public al municipiului, situat în Tulcea, str. Isaccei nr.18 pentru realizarea unui complex sportiv, aprobarea PUZ „Complex Sportiv şi de Agrement „şi a Regulamentului local de urbanism aferent.
Terenul mai sus-menţionat a intrat în administrarea Consiliului local al municipiului Tulcea urmare adoptării H.G nr.895/2010 privind reglementarea situaţiei juridice a unor imobile din judeţul Tulcea.
Din Anexa nr. 1 la această hotărâre reiese faptul că bunul imobil care a făcut obiectul schimbului între autoritatea publică locală şi Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Sportului este „Sala Polivalentă „, iar, la descrierea tehnică a imobilului figurează „teren de 2200 mp., situat în mun. Tulcea, str. Isaccei, nr.18, judeţul Tulcea „.
În Nota de fundamentare care a stat la baza adoptării HG nr.895/2010, la secţiunea „Motivul emiterii actului normativ „se menţionează „Consiliul Local al Municipiului Tulcea aprobă prin H.C.M. Tulcea nr.69/2009 completată cu H.C.M. Tulcea nr.192/2010, trecerea unei fracţii de 2200 mp din terenul aferent imobilului cu numărul de identificare M.F. 102057, situat în Municipiul Tulcea, strada Isaccei nr. 18 din domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului – Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret – Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Tulcea în domeniul public al Municipiului Tulcea şi în administrarea Consiliului Local al Municipiului Tulcea acesta fiind necesar pentru realizarea programului de Dezvoltare Urbană a Municipiului Tulcea”.
În aceeaşi Notă de fundamentare se mai precizează faptul că “prin trecerea imobilului teren în suprafaţă de 2200 mp. Situat în Municipiul Tulcea, strada Isaccei nr.18 în domeniul public al Municipiului Tulcea şi în administrarea Consiliului Local al Municipiului Tulcea se realizează cadrul juridic necesar Primăriei Municipiului Tulcea în vederea demarărilor lucrărilor de construcţie a unei parcări conform planului de investiţii cuprinse în programul de Dezvoltare Urbană a Municipiului Tulcea”.
LEGEA VORBEŞTE, MAFIA LUCREAZĂ
Terenul respectiv însă nu va fi niciodată d eutilitate publică, asta pentru că deja o firmă privată a lucrat un PUZ, sau poate bunăstarea unei găşti poate fi considerată publică, asta dacă banii se vor împărţi intre mai multe nume decât cele pe care deja le cam ştie toată lumea…
Prefectura a deconsiprat deja manevra, atacând instanţă schemă prin care se încearcă pasărea terenului către sponsorul PDL.
„Nu cunoaştem dacă programul de dezvoltare sus-menţionat a fost modificat, însă, autoritatea publică a justificat solicitarea de a primi în administrare terenul în suprafaţă de 2200 mp. Pentru a construi parcări, însă, la nici doi ani de la adoptarea hotărârii de guvern, Consiliul local Tulcea, la solicitarea SC Conex Trans SRL (societate deţinătoare a unor bunuri în aceeaşi zonă) procedează la concesionarea acestei suprafeţe de teren.
Temeiul juridic invocat în preambulul actului administrativ îl reprezintă dispoziţiile OUG nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică şi a normelor metodologice de aplicare ale acestui act normativ.
OUG nr.54/2006 reglementează, la modul generic, regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică.
În ceea ce priveşte concesionarea terenurilor aparţinând domeniului public al unei unităţi administrativ-teritoriale, terenuri destinate construcţiilor, actul normativ care prevede modalitatea de gestionare al acestor bunuri este Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Potrivit art.13 alin.2 din Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii “Terenurile aparţinând domeniului public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale se pot concesiona numai în vederea realizării de construcţii sau de obiective de uz şi/sau de interes public, cu respectarea documentaţiilor de urbanism aprobate potrivit legii”.
Interesul public reprezintă acel interes ce vizează ordinea de drept şi democraţia constituţională, garantarea drepturilor, liberaţilor şi îndatoririlor fundamentale ale cetăţenilor, satisfacerea nevoilor comunitare, realizarea competentelor autorităţilor publice. (art 2 lit l Legea 544/2004).
O construcţie sau un obiectiv de uz şi interes public este bunul la care au acces toţi membrii comunităţii (pieţe, parcuri, cimitire, etc).
Bunurile, şi prin urmare, construcţiile de uz şi interes public sunt acele bunuri care prin natura lor sunt destinate pentru a fi folosite sau exploatate în cadrul unui serviciu public, pentru realizarea unor activităţi care interesează întreaga societate sau colectivitate.
DUPĂ ANI, HOGEA VREA ŞI LA DNA…
Construirea unui complex sportiv şi de agrement nu poate fi încadrată în satisfacerea nevoilor comunitare, nu interesează întreaga societate şi, categoric, nu va fi un obiectiv la care să aibă acces toţi membrii comunităţii.
Prin urmare, autoritatea publică locală, prin concesionarea unui teren care face parte din suprafaţa aferentă Sălii de sport polivalente din mun. Tulcea nu a ţinut cont nici de motivaţia pe care a înaintat-o Guvernului României pentru a i se dă în administrare terenul respectiv (Guvernul României a aprobat trecerea bunului în domeniul public al municipiului Tulcea având în vedere destinaţia publică ce urmă a fi dată terenului de 2200 mp.) şi, în acelaşi timp, a încălcat dispoziţiile Legii nr.50/1991 referitoare la condiţia care trebuie îndeplinită pentru concesionarea din domeniul public a unui bun/teren destinat construcţiei.
Bunurilor din domeniul public li se aplică reguli speciale şi, în ceea ce priveşte terenurile pentru construcţii, acestea nu pot fi concesionate decât pentru realizarea de construcţii sau de obiective de uz şi/sau de interes public.
Dacă procurorii DNA şi nu numai au ochi şi urechi de auzit, mai multe persoane ar trebui deja să simtă zăngănitul de cătuşe, indiferent de numirile de la nivel înalt. Numai un orb sau un anchetator şpăgar s-ar putea face că nu înţelege schema prezentată.
DE CE ATÂT INTERES PENTRU AFACERI CÂT MAI DEGRABĂ ADUCĂTOARE DE SPONSORIZĂRI? RĂSPUNSUL PARE A VENI DINSPRE CURTEA DE APEL CONSTANTĂ, IAR ACESTA AR PUTEA FI UNUL DEVASTATOR: NOI ALEGERI PENTRU FUNCŢIA DE PRIMAR ÎN SCURT TIMP!