Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Măsuri în domeniul registrului comerțului Măsuri în domeniul registrului comerțului
Ordonanța de urgență nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comertului a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1078 din 13 noiembrie... Măsuri în domeniul registrului comerțului

Ordonanța de urgență nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comertului a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1078 din 13 noiembrie 2020.

Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 13 noiembrie, au fost aduse cateva modificari in domeniul registrului comertului. In anumite cazuri declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990 va fi inclusa in declaratia pe propria raspundere prevazuta de art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

In plus, masurile prevazute la art. 26-28 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu completarile ulterioare, se aplica in continuare, pe o perioada de 9 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Masurile prevazute la art. 26-28 din OUG 70/2020:
Articolul 26

Pe o perioada de 6 luni de la data incetarii starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul României, activitatea oficiului registrului comertului se deruleaza in principal prin mijloace electronice si prin corespondenta, in conditiile legii.

Activitatea de lucru cu publicul la ghiseele institutiei se deruleaza pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fractionat in doua intervale orare, iar în perioada cuprinsa intre acestea se dezinfecteaza spatiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizeaza in mod organizat, in limita numarului ghiseelor afectate lucrului cu publicul, cu prezenta unei singure persoane la ghiseu.

Deputat Radu Anișoara, membru al Comisiei pentru Buget, finanțe, bănci