Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Mobilități transnaționale Erasmus+ derulate cu succes de Colegiul Dobrogean Spiru Haret Mobilități transnaționale Erasmus+ derulate cu succes de Colegiul Dobrogean Spiru Haret
Colegiul Dobrogean Spiru Haret a fost reprezentat de zece profesori la două cursuri de formare cu tema educației socio-emoționale care au avut loc în... Mobilități transnaționale Erasmus+ derulate cu succes de Colegiul Dobrogean Spiru Haret

Colegiul Dobrogean Spiru Haret a fost reprezentat de zece profesori la două cursuri de formare cu tema educației socio-emoționale care au avut loc în perioada 16-29.08.2021 în Barcelona, Spania. Mobilitatea transnațională organizată în două fluxuri s-a realizat ca parte a proiectului Erasmus+ KA101 finanțat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene ,, I See(Social and Emotional Education)@school/I SEE@School”, număr referință 2020-1-RO01-KA101-079425 pe care colegiul îl coordonează în perioada septembrie 2020-martie 2022.

Scopul acestui proiect este dobândirea de competențe de educație emoțională și socială (SEE) precum și a tehnicilor de integrare a acestora în practica școlară ( strategie SEE) în vederea dezvoltării competențelor SEE ale elevilor și creării unui mediu școlar suportiv dominat de starea de bine.
Cursurile “Conflict management, emotional intelligence and bullying prevention” și „Social and Emotional Learning (SEL) for Successful Schools” furnizate de Europass Teacher Academy au mizat întâi de toate pe conceptul de inteligență emoțională (EQ). Au contribuit la o mai mare conștientizare a nevoilor emoționale și a comportamentului elevilor și i-a echipat pe participanți cu abilitățile de a promova relații mai puternice la clasă și un climat pozitiv în școală.
Pentru CDSH integrarea metodelor SEE în practica școlară curentă este o prioritate strategică.Suntem conștienți la Haret că elevii noștri trăiesc într-o lume tehnologizată și invadată de conținut media, că sunt nativi digitali care vin la școală încărcați negativ emoțional. Provocările epocii postadevăr ( manipulare media, consumerism, dependență tehnologică, bullying si cyberbullying, conflictele familiale) ne afectează elevii asupra cărora sistemul tradițional de învățământ exercită și mai multa presiune creând stresul academic. Le suntem datori acestor copii nu doar cu standarde de calitate ale învățării și cu perspectiva unor performanțe academice, ci și cu promisiunea sănătății mentale, echilibrului sinelui și armoniei cu
ceilalți. Trebuie să îi invățăm cum sa dea inteligență emoțiilor lor, cum să se vadă întâi pe ei și apoi să vadă relațiile din jurul lor, „să vadă”și să înțeleagă lumea în care trăiesc.
Tocmai de aceea participarea la astfel de cursuri de formare în context internațional aduce plus valoare inițiativelor noastre precedente și consolidează pe termen lung crearea unui climat școlar armonios, sigur, tolerant. De altfel, o școală care investește în conceptul de inteligență emoțională are personal motivat, eficient și aliniat la obiectivele organizației; în plus, prin toate activitățile pe care profesorii le vor derula în perioada postmobilitate vor contribui în mod direct la capacitatea elevilor de a-și însuși componentele inteligenței emoționale: conștiința de sine, controlul emoțiilor, dezvoltarea empatiei, dezvoltarea relațiilor sănătoase ,rezolvarea constructivă a conflictelor, capacitatea de a lua decizii bune, responsabile și etice. Or , tocmai aceste aspecte ne apar ca fiind cu adevărat importante, pentru că rezultatele învățării profesorilor vor ajunge la elevii noștri și îi vor modela direct.
Ne bucurăm că am reluat cu această ocazie mobilitățile transnaționale care s-au desfășurat în acord cu toate măsurile de siguranță. CDSH este momentan singurul liceu tulcean care a obținut titlul de școală acreditată Erasmus+(număr referință acreditare-2020-1-RO01-KA120-SCH-095523) ,astfel încât în perioada 2021-2027 are planificate numeroase colaborări internaționale care implică schimburi de bune practici între grupuri de elevi, formarea personalului didactic.
Colegiul a obținut această acreditare care asigură aceesul facilitat la oportunități de finanțare în urma participării la Selecția națională pentru Acreditare în domeniul Educația adulților, Educație școlară, Formare profesională, Apel 2020.
Colegiul a dovedit capacitatea de a dezvolta instituțional programe de formare europeană cu un plan strategic care include drept obiective digitalizarea instituției, dezvoltarea competențelor STEM și de robotică în contextul competențelor pentru 2030, sistemelor algoritmate bazate pe AI și a meseriilor viitorului, aprofundarea competentelor integrate de media literacy si inteligență emoțională, educație socio-emoțională. Haretul vizează și implementarea activităților nonformale, valorificarea moștenirii culturale în context european, dar țintește și spre obiective curajoase precum dezvoltarea de module de co-teaching.
Acreditarea certifică experiența colegiului dobândită începând cu 2018 de când la nivelul instituției s-a obținut finanțare Erasmus+ și s-au implementat/se implementează în prezent, nu mai puțin de șase proiecte europene care se adresează unor teme precum educația media, educația socio-emoțională, inteligență emoțională, cetățenie activă și democratică, de mediu, moștenire culturală. Parteneriatele încheiate la nivel internațional au implicat/implică schimb de bune practici cu școli din Cehia, Grecia, Turcia, Franța, Croația, Italia, Spania, Portugalia, Lituania.
În prima parte a semestrului I, an școlar 2021-2022 sunt planificate mobiltăți transnaționale KA229 cu schimburi de elevi în Croația (18-25.09.2021, proiect New Opportunities to our World and Reunity,număr referință2019-FR01-KA229-063092_2), în Franța, participare la evenimentul EYE -European Youth Event la Parlamentul European de la Strasbourg(5.10-11.10.2021, proiect Aquatic Environment and Cultural&Natural Heritage/Aqua2Heritage ,număr referință 2019-1-IT02-KA229-063314_3), în Turcia, Portugalia (noiembrie, decembrie 2021 proiect EMotions Mapping/EMAP, număr referință 2020-1-RO01-KA229-080232_1).

Coordonator proiecte Erasmus+ , prof. Mihaela Condrat