Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

O elevă a Lceului Grigore Moisil Tulcea merge la University College of London după ce a câştigat Shakespeare School Essay Competition 2017 O elevă a Lceului Grigore Moisil Tulcea merge la University College of London după ce a câştigat Shakespeare School Essay Competition 2017
          Cel mai mare Concurs Naţional de Creaţie în Limba Engleză – Shakespeare School Essay Competition 2017 şi-a desemnat şi... O elevă a Lceului Grigore Moisil Tulcea merge la University College of London după ce a câştigat Shakespeare School Essay Competition 2017
Zibileanu-Maria-Anne-Lisa-17-ani-locul-I-categoria-14-19-ani-alaturi-de-Adriana-Alionte

Zibileanu-Maria-Anne-Lisa-17-ani-locul-I-categoria-14-19-ani-alaturi-de-Adriana-Alionte

 

 

 

 

 

Cel mai mare Concurs Naţional de Creaţie în Limba Engleză – Shakespeare School Essay Competition 2017 şi-a desemnat şi premiat câştigătorii celei de-a IX-a ediţii: 24 de tineri talentați și creativi au reușit să convingă juriul că sunt cei mai buni, din ţară, la limba engleză!

Festivitatea de Premiere a avut loc luni, 12 iunie 2017, la Sala ArCub Gabroveni din Bucureşti în prezenţa reprezentanților Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Shakespeare School Essay Competition 2017 a facut şi anul acesta înconjurul ţării. Au intrat gratuit în competiţie aproximativ 4.000 de tineri din toate judeţele, care au acceptat provocarea de a-şi expune punctul de vedere referitor la jocurile video – dependenţă sau sport al minţii?

Cei 24 de finalişti sunt elevi de gimnaziu şi liceu din Bucureşti şi din judeţele Argeş, Brasov, Constanţa, Cluj, Dolj, Ialomiţa, Gorj, Mehedinţi, Prahova, Teleorman, Timiş, Tulcea.

Câştigătoarele premiilor I sunt Mara Vasile (14 ani), elevă a Şcolii Gimnaziale Herăstrau din Bucureşti, la categoria 11 – 14 ani şi Zibileanu Maria Anne-Lisa (17 ani), de la Liceul Teoretic Grigore Moisil din Tulcea, la categoria 15 – 19 ani.

Cele doua tinere vor experimenta vara aceasta, timp de două săptămâni, viaţa dintr-un campus britanic, în cadrul taberei de limba engleză de la University College of London (UCL), în valoare de 1.750 de lire sterline, fiecare. În plus, ele vor beneficia de câte 500 de lire sterline, premiu oferit de ambasadorul de anul acesta al competiţiei, Cristian Oneţiu.

Printre premiile primite de ceilalţi finalişti s-au numărat cursuri de vară de limba engleză oferite de Shakespeare School, taxe pentru examene Cambridge din partea British Council, bilete de avion pentru tabere internaţionale de limba engleză, smartwatches, rucsacuri, tricouri, cărti în limba engleză şi rechizite.

Tema concursului de anul acesta?

Am pornit de la ideea că ne adresăm unei generaţii născute şi crescute în plină eră digitală. Încă de la vârste fragede copiii devin mari consumatori de tehnologie, se pricep la tot ce înseamnă „smart device”, sunt fascinaţi de gadgeturi şi pasionaţi de jocuri şi aplicaţii. Uneori petrec foarte mult timp în faţa computerului, jucându-se. Tocmai de aceea, jocurile video au devenit în ultimii ani obiectul multor controverse dar şi al unor studii de specialitate în domeniul psihologiei şi educaţiei. Aşadar, ne-am gândit să îi provocăm pe copiii şi tinerii cu vârste cuprinse între 11 şi 19 ani, să ne spună părerea lor despre jocurile video: sunt o dependenţă sau un sport al minţii?

Am aflat o mulţime de lucruri interesante: de exemplu, pentru unii jocurile video reprezintă cea mai bună modalitate de a-şi dezvolta anumite reflexe mentale dar şi fizice, pentru alţii sunt pure antrenamente de logică. Am aflat şi ca aceste e-sports (electronic sports) aşa cum sunt denumite şi recunoscute la scară mare jocurile video, beneficiază de adevărate campionate internaţionale.

O concluzie-metaforă interesantă, chiar a unuia dintre câştigători, a fost că jocurile pe computer sunt ca medicamentele: dacă nu sunt dozate corect pot face mult rău. În schimb, dacă respecţi „reţeta”, pot fi extrem de benefice” declară Adriana Alionte, Vicepreşedinte al Asociaţiei Shakespeare School pentru Educaţie.

Lista completă a câştigătorilor şi a eseurilor care au convins juriul competiţiei prin creativitate şi originalitate, acurateţe a limbii, vocabular, organizare şi coerenţă, poate fi accesată AICI (sau copy-paste în browser: https://goo.gl/fzgC6N)

În cadrul festivității de premiere a mai fost decernat Trofeul Excelenței, acordat Inspectoratului Școlar al Municipiului București, pentru cel mai mare număr de elevi înscriși în concurs, dar și distincția Certificate of Excellence acordată doamnei Violeta Ivanof, profesor de limba engleza la Liceul Teoretic Grigore Moisil – Tulcea, desemnată îndrumătorul cu cei mai mulți elevi înscriși la ediția de anul acesta a Shakespeare School Essay Competition.

La eveniment a fost prezent şi ambasadorul celei de-a 9-a ediţii a „Shakespeare School Essay Competition”, Cristian Oneţiu – antreprenor de succes, cu o experienţă de peste 15 ani, prezent în Top 500 Forbes, speaker, consultant de business pentru companii internaţionale, autor şi realizator TV. Acesta le-a împărtăşit din proprie experienţă, tuturor tinerilor prezenti la eveniment, câteva sfaturi şi trucuri despre succes. Mai mult decât atât, Cristian Oneţiu le-a făcut o surpriză celor două câştigătoare ale premiului întâi, oferindu-le din partea sa cate 500 de lire sterline pentru tabăra din Marea Britanie.