Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

“OAMENII DE CASA” AI PRIMĂRIEI TULCEA, ACUZAŢI DE UCIDERE DIN CULPĂ ÎN CAZUL AUTOBUZULUI MORŢII! “OAMENII DE CASA” AI PRIMĂRIEI TULCEA, ACUZAŢI DE UCIDERE DIN CULPĂ ÎN CAZUL AUTOBUZULUI MORŢII!
  Dosarul tragicului accident petrecut la Tulcea în septembrie 2010 a fost trimis în instanţă. Printre inculpaţi, alături de şoferul autobuzului, se numără şi... “OAMENII DE CASA” AI PRIMĂRIEI TULCEA, ACUZAŢI DE UCIDERE DIN CULPĂ ÎN CAZUL AUTOBUZULUI MORŢII!

 

Dosarul tragicului accident petrecut la Tulcea în septembrie 2010 a fost trimis în instanţă. Printre inculpaţi, alături de şoferul autobuzului, se numără şi reprezentanţii unor firme care au beneficiat de numeroase lucrări din partea Primăriei Tulcea în mandatul primarului Hogea.

Pe data de 3 septembrie 2010, la ora 6.30, un autobuz plin de femei care mergeau la fabrica de textile Gel&Co s-a răsturnat pe digul din cartierul de Est al municipiului. Patru femei au murit şi alte peste 70 de persoane au ajuns la spital în urma tragediei de pe dig.

Procurorii îi acuză de ucidere din culpă pe şoferul autobuzului, Nicolae Razem dar şi pe inculpaţii Gheorghiu Constantin Radu, Condrat Filip, Popa Ilie, Condrat Marţian.

Parchetul de pe lângă Judecătoria Tulcea a anchetat şi cauzele care au dus la accident, respectiv motivul pentru care autobuzul circula pe dig.

Conform procurorilor drumul respectiv de pe dig a fost modernizat doar în acte, nu şi în realitate! Asta deşi Primăria Tulcea plătise bani din bugetul local unei firme să transforme digul în drum rutier.
Şeful de şantier pe strada Prislav din partea firmei de construcţii, este acuzat de procurori că ar fi falsificat documente de execuţie pentru a demonstra că a amenajat un drum de aproximativ un kilometru. În baza acestor documente considerate a fi false de către procurori, Primăria Tulcea a deviat circulaţia autovehiculelor de pe strada Prislav, pe care se montau instalaţii de alimentare cu apă şi de canalizare, pe strada Digului. Conform acestor documente, drumul de pe dig ar fi fost lărgit de la 4 la 7 metri. Expertiza judiciară arată însă că lucrările plătite de Primăria Tulcea pentru acest drum nu s-au efectuat.

FOST VICEPRIMAR, INCULPAT PENTRU UCIDERE DIN CULPĂ

Procurorii l-au inculpat şi pe dirigintele de şantier al Primăriei Tulcea, Ilie Popă, fost viceprimar al municipiului Tulcea. Acesta este acuzat că ar fi semnat recepţionarea lucrărilor de modernizare a drumului de pe dig deşi ştia că drumul nu a fost amenajat. Conform situaţiei de lucrări semnate de reprezentantul constructorului şi Ilie Popă, drumul ar fi fost lărgit de la patru la şapte metri şi compactat cu piatră. Experţii susţin că drumul nu a fost modernizat, ci au fost umplute unele gropi cu asfaltul scos de firma de construcţii de pe Strada Prislav unde se realizau instalaţii de alimentare cu apă şi de canalizare. Dealtfel, inculpaţii Condrat Marţian şi Condrat Filip lucrau la firma respectiva, Deltacons Tulcea.

 INCULPATUL GHEORGHIU DE LA FIRMA DE CASĂ A PRIMĂRIEI

 Un alt inculpat în dosarul “autobuzul morţii” este Gheorghiu Constantin Radu, de la Gaz Control, proiectantul drumului.

Conform colegilor de la ziuaconstanta.ro, firma Gaz Control este una activă în domeniul achiziţiilor publice, ea derulând din 2007 până în prezent, aşa cum arată statistică de pe www.e-achizitii.com, 41 de contracte în valoare de aproximativ 27 milioane lei, dintre acestea 31 fiind derulate numai cu Primăria Municipiului Tulcea!

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, firma a fost înfiinţată în 2003 şi are ca asociat unic, în prezent, pe Geanina Adriana Gheorghiu, care este şi administratorul societăţii. Aceasta mai figurează ca asociat în SC Serv Instal Proiect SRL şi mai face afaceri şi prin intermediul unui PFA.
La sfârşitul anului 2012 SC Gaz Control SRL Tulcea declarase o cifră de afaceri de 5.508.208 lei, un profit net de 439.346 lei şi 46 de salariaţi.

 P.S. Pentru colega dornică de noutăţi exclusive, dosarul a fost înregistrat la Judecătoria Tulcea încă din data de 31.01.2014, cu numărul 558/327/2014.