PREŞEDINTELE A.P.T.DELTA DUNĂRII: „SEZONUL 2017 A FOST UN SUCCES, O CREŞTERE DE APROXIMATIV 35%! “
Actualitate 14 noiembrie 2017 D.C.
Deşi peste Delta Dunării încă nu s-a aşternut liniştea după încheierea sezonului turistic, pregătirile pentru sezonul 2018 deja au demarat, spune preşedintele Asociaţiei Patronatului din Turism Delta Dunării, Daniel Iluşcă.
„Tarifele pentru anul 2018 se pregătesc din iulie pentru a fi date tour-operatorilor care pregătesc cataloagele de prin septembrie pentru 2018. Putem spune că anul acesta A.P.T. Delta Dunării va fi prezentă la târgul de turism TTR la București 16-19 noiembrie unde lansăm pachetele early-booking pt 2018. Am fost prezenţi la târgul specializat de la Londra şi vom încheia acest an cu târgul de la Varşovia, urmând ca spre sfârşitul acestui an să hotărâm unde vom fi prezenţi din ianuarie.
Despre sezonul 2017 putem spune că a fost un succes pe toate planurile cu încasări mari cu grad de ocupare care a dus la cazare şi servicii de restaurant la o creştere în medie de peste 35%. Surpriză acestui an au fost exact pachetele early-booking în care am avut vânzări de circa 15%, ceea ce arata ca romanii au învăţat să îşi programeze concediile şi fac economii cel puţin 25% şi că agenţiile au învăţat a cumpăra locuri anticipat pentru a le revinde scump vara.
Surpriză a fost ca turiştii au căutat delta veritabilă şi au venit în delta în interiorul ei la Sulina, Sf. Gheorghe, Milă 23, Crişan, Letea, Caraorman, Murighiol, Uzlina, Mahmudia şi augustul a fost o lună în care efectiv şi la case greu găseai locuri… am avut şi o surpriză noi operatorii greu de rezolvat, personalul calificat greu de găsit în număr suficient chiar şi pentru profesii mai simple ca cea de camerista sau de ajutor de ospătar…
Anul 2018 va fi un an în care vom. Consolida cele obţinute pe 2017 şi vom înmulţi tipul de pachete oferite dar vom creşte şi calitatea serviciilor oferite. Mizăm pe o creştere justificată şi pe rezervările deja făcute şi nu credem că statul va putea perturba în vreun fel aceste rezultate, cum a făcut-o în perioada 2008-2010. Dealtfel întârziatele tichete de vacanţă pe care trebuia să le vedem de la 1 ianuarie 2017, amânate pentru iunie 2017 şi probabil active şi bugetate pe 2018 vor da un impuls de circa 20% turismului intern deci şi Deltei Dunării, dar şi promovarea deltei an de an va duce şi la rezultate în care cred că doar numărul de locuri va fi problema şi nimic altceva “spune Iluşcă.
Preşedintele A.P.T. Delta Dunării a vorbit şi despre strategia de promovare a Deltei ca obiectiv turistic.
„Târguri naţionale şi internaţionale, infotripuri cu tour-operatori din turism dar şi aerieni pentru că s-a dovedit că marile fluxuri nu pot fi făcute decât prin ei… Contează cum ne prezentăm la târguri.. contează cum promovăm destinaţia, ştim ce avem de făcut pentru că avem o experienţă, am ajuns a cunoaşte piaţa aceasta turistică, să ne ştim între noi, există o evoluţie de nişă în acest domeniu şi nu pot spune decât că totul evoluează spre a oferi turiştilor pachete dinamice care să ajungă să aibă în vedere până şi vremea. Turismul în delta e oricum ceva de nişă şi va fi o destinaţie din ce în ce mai bine vândută, nu numai ca număr de turişti dar şi ca valoare a pachetului acesta va creşte. Evenimentele vor aduce şi ele turişti iar ele se vor înmulţi în delta dunării, aceste evenimente finanţate pentru turism şi nu pentru mici şi bere pentru electorat, lucru care poate fi cuantificat atunci când se selectează proiectele prin gradul de ocupare a locațiilor turistice, un indicator uşor de verificat şi care ar trebui îndeplinit. Odată cu încheierea cifrelor de bilanţ după târgurile din acest de sfârşit de an vom stabili şi calendarul evenimentelor, care va ţine cont exact de acele perioade în care gradul de ocupare a fost mai mic în anul precedent, avem idei, avem şi propuneri constructive avem şi critici pe legi încălcate de norme pe turism şi chiar elaborarea de norme absolut necesare, se anunță un an dinamic cu multă muncă dar cred că şi satisfacţiile vor fi pe măsură “a mai declarat Daniel Iluşcă.