Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Primul draft al Strategiei Deltei Dunării, prezentat de experții Băncii Mondiale Primul draft al Strategiei Deltei Dunării, prezentat de experții Băncii Mondiale
Președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, a participat luni, începând cu ora 9.30, la un workshop pe tema Strategiei Deltei Dunării (realizată de specialiști... Primul draft al Strategiei Deltei Dunării, prezentat de experții Băncii Mondiale

Președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, a participat luni, începând cu ora 9.30, la un workshop pe tema Strategiei Deltei Dunării (realizată de specialiști ai Băncii Mondiale).

 În cadrul dezbaterilor, reprezentanți ai Băncii Mondiale au vorbit despre principalele aspecte ce vor fi luate în calcul atunci când vor fi stabilite investițiile ce urmează a fi realizate în perioada de programare 2014-2020.

„Această strategie gândită de specialiștii Băncii Mondiale a pornit din teritoriu, de la agenții economici, de la pescari, de la primari, de la oamenii de rând, ceea ce ne face să fim siguri că este o rezultantă corectă privind modul în care vor fi investiți banii prin acest instrument de plată – ITI. Strategia constituie baza de dezvoltare a județului nostru și are ca scop îmbunătățirea infrastucturii, serviciilor de sănătate, de educație și, într-un final, creșterea nivelului de trai al tulcenilor“, a declarat președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, la începutul discuțiilor.

 Cele patru teme esențiale ale strategiei

Șeful echipei de experți a Băncii Mondiale, Tochiaki Keicho, a vorbit despre acest prim draft al strategiei, amintind faptul că, cel mai probabil, varianta finală va fi prezentată în luna noiembrie a acestui an.

În plus, a prezentat cele patru mari teme care concentrează esența strategiei Deltei Dunării, așa cum a fost ea gândită de reprezentanții Băncii Mondiale:

  1. Protecția mediului și a resurselor naturale
  2. Exploatarea oportunităților economice
  3. Îmbunătățirea conectivității și accesibilității
  4. Îmbunătățirea serviciilor de bază