Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

„Turismul deltaic între covid și război. Sezonul turistic 2022 la bilanț. Provocări și perspective” „Turismul deltaic între covid și război. Sezonul turistic 2022 la bilanț. Provocări și perspective”
Asociația de Manangement al Destinației Turistice Delta Dunării (AMDTDD) a organizat în data de 08 Octombrie 2022, o întâlnire a operatorilor din turismul deltaic... „Turismul deltaic între covid și război. Sezonul turistic 2022 la bilanț. Provocări și perspective”

Asociația de Manangement al Destinației Turistice Delta Dunării (AMDTDD) a organizat în data de 08 Octombrie 2022, o întâlnire a operatorilor din turismul deltaic privind evoluția și perspectivele turismului deltaic, în cadrul seminarului „Turismul deltaic între covid și război. Sezonul turistic 2022 la bilanț. Provocări și perspective”.
Obiectivele seminarului au constat în evaluarea situației turismului în actualul context socio-economic; prognoza privind evoluția turismului deltaic în anii următori, constituirea Organizatiilor de Management al Destinației și măsuri necesare pentru a veni în sprijinul comunităților și industriei ospitalității; măsuri necesare a fi implementate pentru realizarea echilibrului între biodiversitate și activitatea turistică în Delta Dunării; și evaluarea sezonului turistic din 2022 și prognoza privind sezonul din 2023.
Concluziile seminarului:
1. 2022 a fost un an greu. Dupa covid, un an marcat de război, de o criză economică în dezvoltare care a condus la creșterea prețurilor.
2. OMD -Trebuie să existe întodeauna o voce unică, să poată reprezenta pe toți din destinația turistică: agenți economici și primarii, Consiliul Județean.
O structură care să facă strategii de promovare, măsuri de aplicare a acestor strategii, strategii de preîntâmpinare a unor evenimente neprevăzute, cum a fost războiul.
O astfel de structură trebuie sa aibă mecanismele financiare de finanțare corespunzătoare iar legea actuala permite asta.
a) O primă sursă de finanțare o prezintă taxa turistică. E plătită de turist către structura turistică, este intre 1-3% din valoarea sejurului și e plătită ulterior de hotel catre primărie. 90% din această valoare o poate transmite primăria catre OMD local, bani care sa fie utilizați pentru dezvoltare, promovare, dezvoltare.
b) A doua sursa de finanțare taxa de promovare și care se ia intr-un procent de la agenții economici și se stabilește de catre Consiliul Local.
c) A treia sursa de finanțare reprezintă proiectele pe fonduri europene.
Nicio primărie din Delta nu are capacitatea financiară pentru a susține un OMD local și atunci este necesar a uni toate primăriile din Delta intr-un OMD, la care alăturându-se Consiliul Judetean, devine OMD județean.
Bugetul stabilit de Consiliul Județean la care se adaugă taxele virate de primarii și cotizațiile membrilor asigură finanțare coerentă și corectă pentru OMD Delta Dunării.
Necesitatea formării OMD Dobrogea presupune OMD județean TULCEA și OMD JUDEȚEAN CONSTANTA. Nu poate decide Constanta strategia turismului deltaic și este o oportunitate pentru Tulcea faptul ca avem Asociația Delta Dunării.
Având in vedere criza economică este necesar de a menține prețurile cât mai scăzute și nu a le creste artificial.
Early booking este o soluție
1. A promova intensiv destinația turistică, inclusiv internațional.
2. A crea un brand de destinație si a-l promova ca atare
3. A creea multe evenimente mici care sa asigure continuitate tot anul si care sa aducă destinația turistică in atenția turiștilor romani sau străini.
4. A crea produse turistice integrate, care să se alature Deltei Dunării, cum ar fi satele albastre, drumul cetăților, drumul vinului, drumul mănăstirilor.
Mulțumim pentru sprijinul acordat gazdelor evenimentului Razelm Luxury Resort și partenerilor noștri Crama Hamangia și Deltaica.
AMDTDD