Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Constatările acţiunilor de control la operatorii economici care desfăşoară activităţi de turism şi comerţ în Delta Dunării Constatările acţiunilor de control la operatorii economici care desfăşoară activităţi de turism şi comerţ în Delta Dunării
În baza programelor de control stabilite de ANPC şi CRPC RSE Galaţi, în sezonul turistic 2015, au fost întreprinse 35 de acţiuni de control... Constatările acţiunilor de control la operatorii economici care desfăşoară activităţi de turism şi comerţ în Delta Dunării
Plaja Sulina

Plaja Sulina

În baza programelor de control stabilite de ANPC şi CRPC RSE Galaţi, în sezonul turistic 2015, au fost întreprinse 35 de acţiuni de control în localităţile : Tulcea, Parcheş, Sulina, Sfântul Gheorghe, Crişan, Murighiol, Uzlina, Mahmudia, Dunavaţul de Jos, Băltenii de Jos, Jurilovca, Gura Portiţei.
Au fost verificaţi operatorii economici care ofereau cazare turistică, servicii de alimentaţie publică, servicii de agrement, comerţ de alimente şi alte produse specifice sezonului estival.
Pentru deficienţele constatate au fost aplicate 24 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 29650 lei şi au fost dispuse măsuri pentru intrarea în legalitate.

Deficienţele constatate s-au referit la :

· lipsa afişării insemnelor privind nivelul categoriei de clasificare la unităţile de cazare;
· unităţi de cazare turistică care funcţionează ilicit şi fără a fi clasificate (în aceste cazuri s-au transmis adrese către Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Tulcea);
· lipsa informaţiilor din camerele de cazare privind serviciile suplimentare obligatorii, oferite turiştilor în mod gratuit sau contracost şi a informaţiilor turistice din zonă;
· neafişarea la recepţie a tarifelor de cazare practicate;
· lipsa avertismentelor din camere privind interzicerea fumatului;
· comercializarea de produse alimentare cu termen de valabilitate expirat;
· lipsa avertismentelor privind modul de utilizare a piscinelor (adâncimea maximă şi minimă, alte evertismente obligatorii) ;
· la unele unităţi de alimentaţie publică ( restaurante sau baruri ) lipseşte afişul cu programul de funcţionare;
· Lipsa informaţiilor cu privire la cantitatea porţiilor de mâncare, din listele de meniu.

Tot în această perioadă au fost cercetate şi soluţionate şi un număr de 17 reclamaţii al turiştilor, principalele nemulţumiri referindu-se la următoarele aspecte:

· Neconcordanţa între informaţiile prezentate pe site-ul unităţilor turistice şi aspectele găsite la faţa locului (tarife care nu corespundeau cu cele din unităţile de cazare sau unităţile de alimentaţie publică, unităţi de cazare neclasificate);
· Lipsa unor informaţii / avertismente la piscine ceea ce în două cazuri a dus la accidentarea unor turişti;
· Nerespectarea obligaţiilor privind rezervările realizate de turişti prin telefon sau e-mail.