Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

ACTIVITATEA DE TELEMUNCĂ, EXPLICATĂ DE REPREZENTANTUL TULCENILOR ÎN COMISIA DE MUNCĂ ȘI PROTECȚIE SOCIALĂ A CAMEREI DEPUTAȚILOR ACTIVITATEA DE TELEMUNCĂ, EXPLICATĂ DE REPREZENTANTUL TULCENILOR ÎN COMISIA DE MUNCĂ ȘI PROTECȚIE SOCIALĂ A CAMEREI DEPUTAȚILOR
Deputatul PSD Tulcea Anișoara Radu a votat în data de 28 februarie 2017 în plenul Camerei Deputaților legea care reglementează activitatea de telemuncă, o... ACTIVITATEA DE TELEMUNCĂ, EXPLICATĂ DE REPREZENTANTUL TULCENILOR ÎN COMISIA DE MUNCĂ ȘI PROTECȚIE SOCIALĂ A CAMEREI DEPUTAȚILOR

Anișoara Radu, deputat PSD Tulcea

Deputatul PSD Tulcea Anișoara Radu a votat în data de 28 februarie 2017 în plenul Camerei Deputaților legea care reglementează activitatea de telemuncă, o formă de organizare a muncii prin care salariatul în mod regulat și voluntar își îndeplinește atribuțiile specifice funcției, ocupației și meseriei pe care o deține, în alt loc decât la locul de muncă organizat de angajator, cel puțin o zi pe lună sau cu caracter permanent, folosind tehnologia informațională și a comunicațiilor.
Membru al Comisiei de Muncă și Protecție Socială din cadrul Camerei Deputaților, deputatul Anișoara Radu explică această iniţiativă legislativă.
„Activitatea de telemuncă se bazează pe acordul de voința al părților și se prevede în mod expres în contractul individual de muncă odată cu încheierea acestuia. Telesariații organizează programul de lucru de comun acord cu angajatorul în raport cu contractul individual de muncă și cu regulamentul intern al contractului colectiv de muncă. În cazul activităţii de telemuncă, contractul individual de muncă conțin, perioada sau zilele în care își desfășoară activitatea telesariatul, locul activității de telemuncă, programul în cadrul căruia angajatorul poate verifica activitatea telesariatului, modalitățile de evidențiere ale orelor de muncă prestate de telesariat, normele de respectarea ale securității și sănătății în muncă.
Pentru nerespectarea obligațiilor contractuale și a relațiilor de muncă, constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se face de către inspectorii de muncă în condițiile stipulate în legea 108/1999 pentru înființarea și organizarea Inspecției Muncii republicată “a declarat deputatul tulcean Anișoara Radu.
Contravențiile aplicate pentru nerespectarea prevederilor legale se sancționează cu amenzi cuprinse între 2000 și 10000 lei pentru fiecare persoană. Contravaloarea contravenției poate fi achitată în 48 de ore de la data încheierii procesului verbal de constatare, jumătate din cuantumul amenzii.