Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

AEROPORTUL SE PRĂBUŞEŞTE: ŞOMAJ TEHNIC ŞI SUSPENDAREA ACTIVITĂŢII, SOLUȚIILE DE AVARIE DISCUTATE ÎN C.A.! AEROPORTUL SE PRĂBUŞEŞTE: ŞOMAJ TEHNIC ŞI SUSPENDAREA ACTIVITĂŢII, SOLUȚIILE DE AVARIE DISCUTATE ÎN C.A.!
Aeroportul Tulcea trece prin noi momente dificile, având în vedere că subvenţiile bugetare din care își desfășura activitatea, deşi e impropriu spus activitate, nu... AEROPORTUL SE PRĂBUŞEŞTE: ŞOMAJ TEHNIC ŞI SUSPENDAREA ACTIVITĂŢII, SOLUȚIILE DE AVARIE DISCUTATE ÎN C.A.!

Aeroportul Tulcea trece prin noi momente dificile, având în vedere că subvenţiile bugetare din care își desfășura activitatea, deşi e impropriu spus activitate, nu prea mai exista, iar veniturile obţinute sunt cam zero barat!
În aceste condiţii deja în Consiliul de Administraţie s-au discutat soluțiile pentru limitarea pagubelor, printre care și concediere colectivă și suspendare. Discuțiile pe această temă nu sunt de ieri de azi ci de foarte mulţi ani, ani în care Aeroportul a înghiţit zeci de milioane, a plătit degeaba zeci de salarii frumoase în condiţiile în care nu s-a produs mai nimic.
VARIANTELE DISCUTATE DE CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE
Consiliul de Administraţie a constatat în ultimele şedinţe că în primul rând bugetul pentru anul acesta este cel mai mic buget din ultimii douăzeci şi opt de ani pe care l-a primit Aeroportul Tulcea, de la acest buget au început toate frământările şi căutarea unor soluții. Cu acești bani aeroportul nu poate supravieţui decât până în lună Martie iar următoarea eventuală suplimentare bugetară va fi undeva în luna Iulie, deci dacă se va continua în această formulă se vor semna state de plată şi facturi de utilități fără să aibă acoperite aceste sume.
Concluziile C.A. după lungi analize şi discuții cu toți factorii decidenți sunt:
1. Solicitarea către CJ a unui acord pentru obținerea unui credit pentru susținerea activității.
2. Trimiterea angajaților în șomaj tehnic (salariu 75%), are acoperire bugetară până în luna Aprilie.
3. Suspendarea activității pe o perioadă determinată până la finalizarea implementării unui proiect European care să rezolve 90% din neconformitățile de la această oră ale aeroportului care atrage automat şi concedierea colectivă a angajaților şi păstrarea unei scheme minime de personal pentru menținerea în condiții optime a securității şi conservării aeroportului.
„O problemă este că indiferent de soluția pe care o vom aplica aceasta implica costuri iar noi nu dispunem acești bani, este adevărat faptul că aeroportul cheltuie mai mult decât produce şi asta de la înființare, dar sunt şi alte criterii care se iau în calcul. La punctul 1 nu avem certitudinea că imediat după obținerea unui credit vom putea avea activitate pentru că sunt multe neconformități, deci lungim boala Punctul 2 e clar iar la punctul 3, dacă se va merge pe acesta este nevoie de susținerea financiară şi de o suplimentare bugetară, dar nu ştiu în ce condiții pentru a satisface cheltuieli cu salarii şi concedii.. Ideea este că nu trebuie să apărem în documente ca o regie cu probleme financiare dacă ne dorim obținerea de fonduri “a declarat Gabriel Herea, membru al Consiliului de Administraţie aș Aeroportului Tulcea.
Cu aceste propuneri se va mai organiza o rundă de discuții la Consiliul Judeţean.
Dincolo de aspectele legale, exista şi povestea presiunilor permanente venite din partea sindicatului de la Aeroport, aceste presiuni creând nemulţumiri şi înclinând balanta deciziei spre concediere colectivă.
Mai exact, o parte din conducerea C.J. dar şi din Consiliul de Administraţie reproşează angajaţilor aeroportului procesele intentate pentru diverse sporuri, în condițiile în care practic încasează salarii dar nu desfăşoară nici o activitate concretă la obiectul de activitate al unităţii.La rândul lor sindicaliştii aplica prevederile legale, solicitându-şi drepturile, fără să ţină cont de faptul că ambele părţi merg practic de mână spre faliment.
Nemulţumiri exista şi la adresa celor ce au condus ani de zile aceasta regie și dincolo de încasarea salariilor nu au contribuit la rezolvarea procedurilor şi măsurilor solicitate de autorităţile de control astfel încât să se fi făcut câţi mai mulţi paşi pentru că aeroportul să poată funcţiona, lucru imposibil la momentul de față.