Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

AUTORITĂȚILE NU AU SOLUȚII PENTRU REZOLVAREA SITUAȚIEI DE LA ȘCOALA NR.5 AUTORITĂȚILE NU AU SOLUȚII PENTRU REZOLVAREA SITUAȚIEI DE LA ȘCOALA NR.5
Activitatea Școlii numărul cinci din municipiu se desfășoară în condiții dificile, spațiile necesare desfășurării activităților școlare fiind cu mult sub ceea ce este necesar.... AUTORITĂȚILE NU AU SOLUȚII PENTRU REZOLVAREA SITUAȚIEI DE LA ȘCOALA NR.5

Activitatea Școlii numărul cinci din municipiu se desfășoară în condiții dificile, spațiile necesare desfășurării activităților școlare fiind cu mult sub ceea ce este necesar. Condițiile respective au efecte negative asupra performanței copiilor și imposibilitatea de a avea în program activități extrașcolare, spun reprezentanții instituției şi părinții copiilor. Deocamdată autorităţile nu au identificat nici o soluție.

SCURT ISTORIC
Urmare a solicitării Primăriei Municipiului Tulcea nr. P 120/31.08.2009 și a Hotărârii Consiliului de Administrație al I.Ș.J. Tulcea din 04.09.2009, începând cu anul școlar 2009-2010, în localul din strada Babadag nr. 138 funcționează 2 grupe de grădiniță și 4 clase primare, care aparțin de Școala nr.5 (la parterul clădirii), precum și clase care aparțin de Liceul de Arte „George Georgescu” (la etajele superioare ale clădirii).
La momentul respectiv, în școală erau înscriși 664 de copii și elevi care erau repartizați în 27 de grupe/clase. Activitatea didactică se desfășura în 21 săli de clasă, 3 laboratoare (respectiv de fizică, chimie și biologie) și o sală de sport (improvizată dintr-o sală de clasă).
În prezent, datorită introducerii clasei pregătitoare în anul școlar 2012-2013 și datorită solicitărilor din partea părinților pentru clase din alternativa Step by step, activitatea didactică se desfășoară în 23 săli de clasă, 1 cabinet de informatică și aceeași sală improvizată de sport, cu mențiunea că numărul copiilor și al elevilor a ajuns la 797, repartizați în 30 de grupe/clase.

SPAȚII INSUFICIENTE

Începând cu anul școlar 2014-2015 și până în prezent, unitatea a fost evaluată extern, în urma vizitei reprezentanților ARACIP, respectiv în urma inspecției generale a I.Ș.J. Tulcea. Deși rezultatele evaluărilor au fost foarte bune (în cazul evaluării ARACIP cu fost 2 calificative de excelent), de fiecare dată în rapoartele scrise s-a menționat necesitatea amenajării laboratoarelor de fizică, chimie și biologie. Practic, după aprobarea noului plan cadru și a noilor programe pentru învățământul gimnazial, Școala 5 ar mai avea nevoie, pentru desfășurarea activităților didactice, de cel puțin 4 laboratoare (incluzând și laboratorul de educație tehnologică și aplicații practice).
„Spațiile existente sunt insuficiente, nu numai prin prisma faptului că nu există laboratoare, dar nu se pot desfășura activități de pregătire suplimentară cu elevii capabili de performanță sau cu elevii care au un ritm mai lent de învățare, respectiv suntem în imposibilitatea organizării programului Școală după școală, deși sunt solicitări în acest sens din partea părinților care au copii în sistemul tradițional. Rezultatele obținute de copiii școlii noastre la concursurile și olimpiadele școlare sunt urmare a efortului depus de majoritatea cadrelor didactice, în condițiile legii.
Deși unitatea noastră se numără printre cele mai mari școli gimnaziale din județ, din punct de vedere al numărului de elevi, spațiile necesare desfășurării activităților școlare sunt cu mult sub ceea ce este necesar. Pe lângă faptul că lipsa de spațiu ne-a obligat să organizăm programul școlar în două schimburi, cu efecte negative asupra performanței copiilor și imposibilitatea de a avea în program activități extrașcolare, se mai pot menționa că puncte slabe: inexistența unui centru de documentare și informare, a unei săli de sport (care ar putea fi realizată în incinta situată pe strada Babadag nr. 138), a unui cabinet medical școlar, lipsa unor spații pentru recreere în cazul elevilor din alternativa Step by step, lipsa în perspectivă de a amenaja un spațiu special pentru servirea mesei calde și implicit imposibilitatea de punere în aplicare a Programului de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolari și elevi, inițiat de Guvernul României.
Faptul că cele două corpuri de clădire, situate pe strada Babadag nr. 136 și nr. 138 sunt foarte apropiate, va permite organizarea eficientă a procesului de învățământ din unitate.
În acest sens, transmitem memoriul întocmit de părinții copiilor din școala noastră, care solicită imperativ trecerea întregii clădiri situată pe strada Babadag nr. 138 în administrarea Școlii Gimnaziale „Elena Doamna” Tulcea.
Urmare a acestor probleme, cărora trebuie să le facem față, vă rugăm să ne acordați sprijinul în vederea găsirii soluției optime privind cele două unități școlare, respectiv Școala Gimnazială „Elena Doamna” și Liceul de Arte „George Georgescu” se arată în memoriul semnat de directorul Școlii numărul 5, profesor Burungiu Vasile.
Problemele au fost semnalate Primăriei municipiului și Inspectoratului Judeţean Școlar.
Răspunsul venit din partea Inspectoratului Școlar este surprinzător dar măcar cinstit: nu au găsit soluții!
„În urma analizei realizate la nivelul instituţiei noastre, în cadrul Consiliului de Administraţie, precum și împreună cu primarul municipiului Tulcea, nu au fost identificate modalități de soluționare a celor relevate “.
Ulterior, un reprezentant al părinților a prezentat problema și în cadrul ședinței Consiliului Local de miercuri, 31 ianuarie, obţinând noi promisiuni legate de identificarea unor soluții.
Până atunci, după cum spun reprezentanții părinţilor, copii sunt obligaţi să mănânce și să își desfășoare activitățile școlare în condiții „incomode “.