Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

BOMBĂ PE PLAJĂ SULINA! FUNDAŢIA EUROPOLIS CERE ÎNAPOI AMENAJĂRILE DIN ZONĂ BOMBĂ PE PLAJĂ SULINA! FUNDAŢIA EUROPOLIS CERE ÎNAPOI AMENAJĂRILE DIN ZONĂ
Conform unei adrese oficiale transmise de Fundaţia de Iniţiativă Locală EUROPOLIS Sulina, Consiliul Local Sulina este somat să predea obiectivului Amenajare Plajă Sulina. Din... BOMBĂ PE PLAJĂ SULINA! FUNDAŢIA EUROPOLIS CERE ÎNAPOI AMENAJĂRILE DIN ZONĂ

Conform unei adrese oficiale transmise de Fundaţia de Iniţiativă Locală EUROPOLIS Sulina, Consiliul Local Sulina este somat să predea obiectivului Amenajare Plajă Sulina.

Din actele oficiale rezultă că Primăria Sulina a administrat ilegal construcţiile din zona plajei timp de ani de zile, prin fals şi uz de fals.

Documentele obiectivului Amenajare Plajă Sulina arata pas cu pas care este situaţia reală şi legală din zonă, şi fără alte comentarii de prisos le prezentăm în întregime:

„FIL Europolis Sulina

Nr. 10 din 16 .11. 2013

Către, CONSILIUL LOCAL AL ORAŞULUI SULINA,

 

presedintele fundatiei,Nicolae Raducu

presedintele fundatiei,Nicolae Raducu

Fundaţia de Iniţiativă Locală EUROPOLIS Sulina, persoană juridică romana, înregistrată prin sentinţa civilă nr 460/1996, reprezentată legal de domnul_Raducu Nicolae, conform prevederilor hotărârii Consiliului de Administraţie al Fundaţiei EUROPOLIS întrunit în dată de 16.11 2013, solicita Consiliului Local Sulina, anularea dreptului de administrare al deliberativului –asupra obiectivului Amenajare Plajă Sulinaproprietate a organizaţiei Fundaţia de Iinitiativa Locală Europolis Sulina,

Argumente:

 1), Procesul verbal (PV) nr. 478/20.08.98 încheiat între reprezentanţi nedesemnati ai FIL Europolis şi Consiliul Local al Oraşului Sulina, este lovit de nulitate:

 Consiliu de administraţie al FIL Europolis era compus din şapte membrii, PV este semnat de cinci persoane din care două nu sunt membri ai CĂ, nu există pe PV semnăturile membrilor Consiliului Local existând doar trei semnături de reprezentare a Primăriei ce nu au calitatea necesară de consilieri. Nu există, în fapt, nici un înscris care să ateste că au existat două comisii ale Consiliului Local, aşa cum este notificat în PV, care sau deplasat la plajă, înscrisuri care să conţină scopul deplasării acestora, cine le-a delegat, numele şi numărul membrilor, PV încheiat, autentificarea prin semnătura, numere de înregistrare oficială. P verbale care ar fi trebuit să se regăsească şi la fundaţia Europolis.

 2) Predarea de către FIL Europolis Sulina a obiectivului “Amenajare Plajă Sulina” către Consiliul Local s-a făcut cu încălcarea statutului organizaţiei şi a Ordonanţei nr. 26/2000 privind asociaţiile şi fundaţiile făcându-se fără acordul Adunării Generale a Consorţiului/Consiliului de Administraţie al Fundaţiei EUROPOLIS

 3) În registrul intern de şedinţe al a-l FIL Europolis Sulina nu figurează înregistrată nici un PV de şedinţă, prin care s-a hotărât transmiterea dreptului de administrare a obiectivului Amenajare Plajă Sulina, către Consiliul local Sulina (Se încalcă prev. Art.24 din O.G 26/2000 cap. III art .20-32). PV care indentifică votanţi pentru darea spre administrare, număr de abţineri, voturi împotrivă, împuternicirea de semnătura a PV a Consiliu de administraţie, stabilirea formei de predare, formă de înscriere în documentele financiar contabile ale Primăriei a mijloacelor fixe rezultate din finalizarea proiectului, menţiunea titlului de proprietar a FIL Europolis asupra bunurilor, strategia de utilizare a investiţiei în sezonul de vară.

 4) Încălcarea legii 115/1999 (mon. Of .344/20.05.2002) art 123(3) Nu există o hotărâre de şedinţă a C.L Sulina care să ateste că investiţia este acceptată spre administrare, împuternicirea executivului de către CL să gestioneze locaţia, formă de preluare financiar contabilă, raporturile viitoare dintre proprietar şi administrator, informarea acestuia.

5) Înregistrarea în evidenţele contabile, de către executivul Primăriei Sulina, a investiţiei primite ilegal a fost făcută prin falsificarea înscrisului în documentele contabile oficiale acestea figurând că donaţie a FIL Europolis (cod. Penal şi cod. Civil); ce creează eroarea de posesie. Fundaţia EUROPOLIS nu a DONAT niciodată dreptul de proprietate al obiectivului şi nu intenţionează să facă acest lucru iar donaţia, conform prevederilor Codului Civil, nu se face cu un simplu Proces verbal de predare, ci prin act autentic, încheiat în fata notarului, cu înscriere în registrul naţional unic, susţinerea pretenţiei de donaţie de către executiv este lovită de nulitate

 6) Obiectul de inventar din fisa dumneavoastră aflat la poziţia 187 “Pontonul plutitor’ existent în gestiunea noastră, figurează în evidenţă contabilă a Primăriei Sulina ca “INVESTIŢIE PROPRIE”. (Cod. Penal Art. 288, 289,290)

Dispariţia din aceiaşi fisa de inventar a contabilităţii a gardului metalic 2,14/1,66 m/l constituit din 212 buc plasa sudata de Buzău, stâlpii gardului de împrejmuire cu postament de beton 216buc. (Cod Penal art.214);

7) Modificarea regimul juridic al terenului pe care au fost executate amenajările

Prin adresa nr.1668/27.10.1997 Primăriei Sulina confirma că în contextul art .5 din Legea 18/1991, plajele aparţin domeniului public.

. Terenul pe care este construit obiectivul, a fost trecută prin fals intelectual şi dezinformarea Consiliului Local dinDomeniul Public “(aşa cum corect apare în Autorizaţia de construire nr 30/2835/631 din 26.06 1998 şi Certificatul de urbanism eliberat nr 106/2761/464 din 07.08. 1997 de către Consiliul Judeţean Tulcea pe numele FIL Europolis), în “domeniul privat ’.

Plajă aparţine “domeniu public” stipulat în Legea Zonei Costiere nr. 280/2003, 0-150 m, HG 546/2004 privind aprobarea Metodologiei pentru delimitarea domeniului public al statului în zona costieră.

FIL Europolis va proceda la emiterea unei plângeri penale împotriva executivului care să explice în instanţă cine a întocmit referatul de dezinformare a consilierilor locali solicitând falsul, motivele pentru care sau făcut aceste ilegalităţi contrar legii (Cod penal art. 291/292 infracţiuni de fals)

8) Administraţia locală poate concesiona doar bunurile proprietate publică aflate în inventar/administrare şi nu proprietatea privată a fundaţiei, lipsa de cunoaştere a Legii 213/1998 republicata în oct. 2013, Cod Civil, care defineşte proprietatea publică.

 Se încearcă interpretarea eronată a legii amintite, informând greşit consilierii locali ca şi construcţiile ar putea fi înregistrate în gestiunea domeniului public???.

Concesionarea frauduloasă făcută de executiv a proprietăţii private a unei organizaţii neguvernamentale FIL Europolis este anticonstituţionala şi constituie fapta penală făcându-se fără informarea şi acordul proprietarului Cum este posibil ca funcţionarul public cu funcţia de jurist al CL să nu cunoască că aceste obiective nu sunt proprietate publică şi nu intră sub incidenţa Legii 218/1998, sau HG 216/1999. (Gestionare frauduloasă C.Penal art 214 (2)

 9) Probatoriul privind proprietatea asupra mijloacelor fixe ale fundaţie FIL Europolis (OBIECTIV AMENAJARE PLAJĂ SULINA) rezultă din înscrisurile oficiale, actele doveditoare anexate care nominalizează numai Fundaţia de Iniţiativă Locală EUROPOLIS Sulina ca proprietar şi beneficiar al proiectului. Obiectivul este realizat prin programul de finanţare european PHARE – PAEM, de FIL Europolis Sulina organizaţia fiind proprietar de drept asupra construcţiilor realizate prin program, având toate avizele care certifica proprietatea:

Certificat de urbanism nr. 106/2761/464 din 07.08. 1997- CJ Tulcea

Certificat de construire nr. 30/2835/631 din 26.06 1998 – C.J Tulcea

Acord de mediu nr. 18/15.12. – 1997 – ARBDD Tulcea

Aviz Min Turismului nr. 30/11.05 – 1998

 Aviz Ministerul Apărării Naţionale.nr. I.1/1435/12.11.1997

 Aviz S.R.I. – Um 362 Bucureşti nr. 15788/19.12.1997

 Aviz M.I nr.299272/19.01.1998

 documentele financiare care atestă plata facturilor de către beneficiar FIL Europolis Sulina, a construcţiilor realizate de către executant S.C Deltacons Tulcea.

 10) Consiliul Local nu a avut cunoştinţă de faptul că executivul nu a respectat SCOPUL pentru care FIL Europolis Sulina a realizat OBIECTIVUL, acela de bun de utilitate publică, să conducă la dezvoltarea turismului, crearea de locuri de muncă şi combaterea şomajului local, în schimb promovează scopuri şi interese obscure, generează tensiuni privind conflictul de interese etc.

Ex. Dispoziţia nr.172/20.05.2013 pentru demolare a produs prima demonstraţie civică a comunităţii în fata primăriei la care au participat peste 50 de personae, urmând să se opună demolării şi să iniţieze strângerea de semnături pentru demiterea primarului, concesionarea ilegală a bunurilor, inducerea în eroare asupra proprietăţii terenului, fals în înscrisuri şi gestionare, procese puse de executiv în răspunderea Consiliului local, nota informativă nr.7219/13.11.2013 a Primăriei către consilieri şi nu către Consiliul Local confirma şi demonstreze incapacitatea juridică de interpretare, confuziile privind proprietatea, lipsa cunoaşterii legilor –cazul donaţiei, înscrierea în evidente, concesionarii, vină şi confuzile incompetenţei executivului fiind proiectată pe consilierii locali etc.

Soluţionarea amiabilă a litigiului între părţile constituente CL Sulina, FIL Europolis înlătura răspunderea penală. Constituţia României art 136 (5) Proprietatea privată este inalienabila, în condiţiile legii organice.

Însuşirea unui bun deţinut cu orice titlu, sau dispunerea de acest bun pe nedrept ori refuzul de a-l restitui proprietarului constituie fapta penală şi se sancţionează potrivit Codului penal.

 Conform Legii, fiecare consilier are obligativitatea de a prezenta la sfârşit de an un raport asupra activităţii, participării la şedinţă, deciziile luate asupra punctelor din ordinea de zi a şedinţelor cu justificările de rigoare, raport ce va fi cerut de organizaţie în baza Legii 544/2001, poate fi utilizat privind răspunderea individuală sau solidara a alesului local.

Faţă de motivele prezentate vă solicităm să dispuneţi predarea obiectivului amenajare plajă Sulina proprietarului de drept FIL Europolis Sulina pe bază de proces verbal de predare primire în termen de 30 de la data hotărârii Consiliului Local Sulina. Preluarea obiectivului se va face în prezenţa reprezentanţilor desemnaţi ai părţilor implicate, în ordinea inversă predării către CL, pe bază de proces verbal legal, în data 20 XII 2013.

 

Preşedinte FIL Europolis Spre ştiinţă:

 Raducu Nicolae

                                                                                    Reprezentanţă Comisiei Europene Bucureşti

                                                                                                 Departamentul Politic –Oficiul Juridic

                                                                                                 Prefectura Tulcea; C. Judeţean Tulcea “.