Penitenciarul Tulcea susține în perioada 16.04 -30.05.2018 o campanie de prevenire a criminalității și a comportamentului delincvent, precum și de facilitare a reintegrării sociale a persoanelor private de libertate, sub formă de vizită în penitenciar a unor grupuri de elevi.
Astfel, în perioada 22 – 25 mai a.c. în penitenciar sunt așteptați 64 de elevi din clasele a IX-a și a XII-a însoțiți de profesorii diriginți, dispuși în trei grupuri, aparținând Colegiului Tehnic ”Henri Coandă” din Tulcea.
Prima acțiune s-a derulat în data de 16 aprilie a.c., când două grupe distincte de elevi din clasele a IX-a și a XI-a, 38 la număr, din Colegiul Agricol ”Nicolae Cornățeanu”, însoțiți de profesori s-au întâlnit cu doi deținuți din regimul semideschis.
Așadar, activitățile proiectului presupun întâlniri între elevi de liceu și deținuți, în cadrul cărora deținuții au posibilitatea să prezinte lecții de viață sau povești din perspectiva omului aflat în detenție, având ca subiecte consumul de droguri și de alcool, conducerea sub influența alcoolului, violență/abandon familial, dependența de jocuri de noroc etc. În contextul vizitelor, elevii vor avea prilejul să identifice și să înțeleagă cauzele care i-au influențat pe cei condamnați la comiterea de infracțiuni și pentru care suportă consecințele încălcării legilor. Totodată, le vor asculta ”gândurile”, impresiile, speranțele precum și dificultățile pe care le-au întâmpinat în momentul primului contact cu rigorile carcerale. Prin acest demers comun, încercându-se totodată înlăturarea prejudecăților pe care elevii le au față de persoanele private de libertate precum și înțelegerea de către aceștia a rolului de partener social în slujba comunității îndeplinit de penitenciar.
Obiectivele urmărite îi vizează pe de o parte pe elevi, iar pe de altă parte pe deținuți, iar printre acestea enumerăm: prevenirea comportamentelor deviante în rândul tinerilor, prin transmiterea unor informații corecte cu privire la consecințele privării de libertate; consolidarea capacităților prospective pentru adolescenţii aflaţi în faza de dezvoltare orientată către ţeluri imediate, contextuale, prin garantarea unei experienţe pedagogice, constructive; prevenirea săvârșirii de infracțiuni prin promovarea principiilor incluziunii sociale şi a egalităţii de şanse; optimizarea intervenţiei derulate de către partenerii locali în unităţile de detenţie, prin cunoaşterea nevoilor de asistare educativă, psihologică şi socială a persoanelor private de libertate; sensibilizarea opiniei publice cu privire la problematica persoanelor care execută sancţiuni privative de libertate s.a.