Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

CEREREA DE FINANȚARE PENTRU REFACEREA FALEZEI ESTE GATA, URMEAZĂ LANSAREA LICITAȚIEI CEREREA DE FINANȚARE PENTRU REFACEREA FALEZEI ESTE GATA, URMEAZĂ LANSAREA LICITAȚIEI
Consiliul Judeţean Tulcea a încărcat în sistemul informatic MySMIS cererea de finanţare pentru reabilitarea şi modernizarea portului şi a falezei Dunării din municipiul reşedinţă pentru... CEREREA DE FINANȚARE PENTRU REFACEREA FALEZEI ESTE GATA, URMEAZĂ LANSAREA LICITAȚIEI

Consiliul Judeţean Tulcea a încărcat în sistemul informatic MySMIS cererea de finanţare pentru reabilitarea şi modernizarea portului şi a falezei Dunării din municipiul reşedinţă pentru a putea fi aprobată de Minister.

“Aplicaţia va ajunge la Ministerul Transporturilor care, probabil, o va analiza timp de două sau trei săptămâni. Nu văd să avem vreo problemă. Nutrim speranţa că toate procedurile ne vor pune în situaţia ca în martie-aprilie să avem constructorul pentru Portul Tulcea”, a declarat preşedintele CJ, Horia Teodorescu.

El a mai spus că faleza şi portul din municipiu nu au reprezentat o sursă de venit “extraordinară” pentru Administraţia Zonei Libere, regie din subordinea CJ care se află la finalul primului an de gestionare a zonei, după ce administraţia judeţeană a preluat-o de la Consiliul local al municipiului Tulcea şi parţial de la Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) din Galaţi.

Sunt suprafeţe care au fost litigioase, dar lucrurile s-au rezolvat. În două sau trei luni, o parte din Gara fluvială ni se va transfera plătind contravaloarea acelei părţi din clădire ca şi partea din faleză pe care sunt nişte pavele pentru care APDM percepe un tarif”, a mai precizat Horia Teodorescu.

De mai mult timp, APDM Galaţi încasează o taxă de acces de 7,8 lei pentru utilizarea unei platforme portuare de pe faleză de la proprietarii autoturismelor care ajung în zona clădirii Vămii Tulcea, situaţia fiind criticată de administraţia judeţului Tulcea, care a preluat portul şi faleza în vederea modernizării.

CJ doreşte să reamenajeze zona printr-un proiect cu un buget total estimat de 40 de milioane de euro, finanţat din fonduri structurale.

Pentru derularea proiectului de reabilitare a falezei, CJ a prevăzut în bugetul propriu din acest an suma de 6,7 milioane de lei destinată scrierii cererii de finanţare şi întocmirii documentaţiilor necesare atragerii fondurilor comunitare.

Faleza Dunării, una dintre cele două zone importante de agrement din municipiul Tulcea, a fost deţinută din 1991 până anul trecut de APDM Galaţi, Primăria municipiului Tulcea şi CJ Tulcea. Autoritatea judeţeană a preluat în proprietate această infrastructură, după ce, ani la rând, oficialităţile tulcene au criticat compania gălăţeană din cauză că nu întreţine zona. La rândul lor, operatorii portuari s-au plâns de nenumărate ori din cauza tarifelor şi a serviciilor practicate de compania portuară.

Clădirea gării fluviale din Tulcea a fost inaugurată pe data de 5 iulie 2006, cuprinde două mari zone, cea destinată traficului internaţional şi cea pentru traficul intern, iar investiţia de 12 milioane de lei a fost suportată exclusiv de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, potrivit declaraţiei de la acea vreme a conducerii APDM Galaţi. AGERPRES

SURSA ADMINISTRATIE.RO