Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Elevi din comunităţi defavorizate din judeţul Tulcea au participat, joi, la un atelier de colinde prin sistemul de teleprezenţă, „Colinde, colinde, e vremea tele-colindelor”,...

Elevi din comunităţi defavorizate din judeţul Tulcea au participat, joi, la un atelier de colinde prin sistemul de teleprezenţă, „Colinde, colinde, e vremea tele-colindelor”, organizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) în cadrul proiectului „Accesibilizarea ofertei de educaţie şi formare pentru comunităţi şcolare defavorizate din judeţul Tulcea, prin utilizarea resurselor educaţionale deschise – ACCED”.

Coordonatorul campaniei de conştientizare din cadrul proiectului, Marinela Peiciu, a declarat pentru AGERPRES că activitatea a avut printre obiective valorificarea tradiţiilor.

„Această activitate face parte din campania prin care încercăm să valorizăm tradiţiile, cultura comunităţi, să-i valorizăm pe copiii care provin din medii defavorizate şi care au nevoie să fie încurajaţi şi implicaţi în activităţi care să le arate că sunt talentaţi”, a menţionat inspectorul şcolar Peiciu.

Ea a mai spus că în cadrul campaniei s-au derulat şi alte activităţi de educaţie comunitară cu scopul de a preveni abandonul şcolar.

„În judeţul Tulcea fenomenul abandonului şcolar nu este foarte grav, iar în ultimul an s-a diminuat procentul, dar în lupta cu abandonul trebuie să existe consecvenţă. Este tardiv să lupţi cu abandonul şcolar odată instalat şi de aceea este bine să existe intervenţii susţinute timpurii, încă din momentul absenteismului. Există multe comunităţi dezavantajate unde copiii nu au sprijinul familiei şi atunci proiectul este benefic”, a adăugat reprezentanta ISJ.

În proiect sunt implicaţi atât preşcolari şi ante-preşcolari, cât şi elevi din clasele a IV-a şi a VIII-a care se pregătesc pentru integrarea în ciclul următor de învăţământ şi persoane care s-au înscris în programul „A doua şansă”.

De asemenea, prin proiect şi cadrele didactice din comunităţile defavorizate participă la cursuri de perfecţionare, iar în timpul vacanţelor elevii vor beneficia şi de excursii motivaţionale.

„Proiectul acesta nu include şi unităţi şcolare din Deltă. ISJ doreşte un program mai amplu, cu intervenţii dedicate specificului şcolilor din Deltă. Acolo nu există abandon şi nici absenteism. Avem proiectul pregătit de aproape doi ani, există bani, dar este nevoie de un ghid dedicat specificului Deltei, nu unul similar apelului de proiecte de la nivel naţional”, a precizat Marinela Peiciu.

Proiectul ACCED a început în aprilie 2018, se va încheia în aprilie 2021, se derulează în parteneriat cu Casa Corpului Didactic, numără sute de beneficiari şi are un buget estimat de circa 2 milioane de euro. AGERPRES