CU CONTURILE BLOCATE DE PROPRII SALARIAȚI, AEROPORTUL TULCEA SE AUTODEVOREAZĂ!

Situația Aeroportului Delta Dunării continuă să fie incertă, în ciuda eforturilor depuse de Consiliu Județean pentru punerea acestuia circulației.La momentul de față, Regia are conturile blocate și riscă un blocaj total, culmea, în urma unor acţiuni inițiate de angajații aeroportului, prin reprezentanţii sindicatului! În aceste condiții, conducerea propune un plan de măsuri care să mențină aeroportul pe linia de plutire.
Desigur, fiecare are partea lui de dreptate, însă pentru cei dinafară, pare ciudat ca un aeroport fără avioane, deci practic fără obiectul muncii, să aibă atâtea probleme legate tocmai de muncitori…
Concret, cei peste 40 de angajați ai aeroportului au dat în judecată conducerea, solicitând sporuri speciale, având în vedere complexitatea muncii din fișa postului. Corect, a zis conducerea, dar voi nu prea aveți obiectul muncii din fișa postului, deoarece nu prea vin avioane, așa că vă dăm sporuri fix pe orele în care munciți.
Cum nu s-au înțeles, s-a mers în instanță, iar instanța a dat dreptate salariaților, obligând conducerea la plata sporurilor. Neavând bani pentru plata acestor sporuri, aproximativ 294.000 de lei, conducerea aeroportului s-a trezit cu poprire pe conturi, la momentul de față fiind inclusiv în imposibilitatea de a plăti energia electrică…
Cercul se învârte… și ca soluție pentru deblocarea situației conducerea a realizat un plan de măsuri ce include concedierea a 7 angajați și reducerea programului de muncă, urmând astfel să se facă economie și cu transportul zilnic al angajaților spre și de la aeroport…
Din nou, sindicatul nu este de acord, ba chiar, pe surse, liderul de sindicat Cărăvan Vasile i-a sugerat directorului Vâlcu Stoian să își dea el demisia ca să facă economie la salarii… Circul continuă, avioanele lipsesc…

CE SPUNE CONDUCEREA AEROPORTULUI

Deși la un moment dat s-a pus inclusiv problema închiderii activității aeroportului Tulcea, având în vedere lipsa de perspective și pretențiile angajaților, conducerea Consiliului Județean a realizat că trebuie să meargă înainte, având în vedere implementarea unor proiecte cu fonduri europene, motiv pentru care aeroportul trebuie să fie funcțional, chiar și fără avioane, la momentul de față fiind lansate deja alte licitații pentru modernizare și chiar pentru deschiderea a șase rute aeriene.
„În prezent aeroportul Tulcea nu operează nici o companie aeriană în regim regulat. Gradul de autofinanțare este de 3,26%, ponderea cheltuielilor cu salariații este 52,65%. Datorită blocării conturilor nu se mai pot face achiziții, plăți către furnizori. Având în vedere deficitul și pentru deblocarea situației prin plata sumelor datorate către angajați, propunem un plan de măsuri ce vizează reducerea cheltuielilor cu personalul prin disponibilizarea unui număr de 7 angajați, programul operațional va fi 07,30-15,30 de luni până vineri, reducerea cheltuielilor cu combustibilul prin neefectuarea curselor cu salariați sâmbăta şi duminică.
Se constată că există un excedent de personal comparativ cu activitatea aeroportului “se arată în planul de măsuri propus de conducerea aeroportului.

CE SPUNE SINDICATUL

„Având în vedere evenimentele din ultima vreme ce au constat în amenințarea salariaților atât direct de către Directorul General Vâlcu Stoian cât și indirect prin Compartimentul Resurse Umane din cadrul Aeroportului Delta Dunării Tulcea Dl Culea Ionel, amenințări care s-au soldat cu diminuarea nejustificată a salariilor salariaților care au refuzat semnarea actelor adiționale impuse, Sindicatul face următoarele precizări:
În urma hotărârilor judecătorești rămase definitive și a refuzului constant atât a Consiliului Județean Tulcea Cât și a conducerii R.A. Aeroportul Delta Dunării Tulcea de a aloca sumele stabilite prin dispozitivul hotărârilor judecătorești, s-a ajuns în situația ca pentru a se putea pune în aplicare aceste hotărâri, executorul, în cadrul procesului de executare să apeleze la instituția popririi. Cu toate că Directorul General Dl. Vâlcu Stoian a fost informat personal de către Președintele de Sindicat Dl. Cărăvan Vasile asupra situației iminente privind agravarea relațiilor sociale, în momentul epuizării tuturor căilor de atac, acesta a afirmat că nu există nicio problemă şi că atâta timp cât există hotărâri judecătorești definitive nu este altă soluție decât punerea în aplicare a acestor hotărâri.
Cu toate acestea, Dl. Directorul General Dl. Vâlcu Stoian, a început să facă presiuni directe și indirecte asupra subsemnatului, culminând cu amenințarea că dacă nu mă prezint la convocarea din data de 26.11.2018 voi fi nemotivat deși fusese informat anterior că la acea dată trebuia să fiu prezent la Curtea de Apel Constanța ca reprezentant legal al salariaților în Dosarul 2357/88/2017.
Cu toate acestea, încadrându-mă în timp, deși am fost prezent la Curtea de Apel, am participat la ședința Consiliului de Administrație stabilită în data de 26.11.2018.
În cadrul ședinței am solicitat atât membrilor consiliului de administrație cât și Directorului General clarificări și legislația pe care au avut-o în vedere la stabilirea noilor salarii. La această solicitare membrii consiliului de administrație au motivat că nu se va pune în aplicare și că nu este decât un proiect.
Iar la întrebarea cum de un nou angajat în cadrul aeroportului chiar dacă are studii superioare neavând nici un pic de experiență a fost încadrat cu treaptă maximă de salarizare, dl Vâlcu Stoian a răspuns cu nonșalanță pentru că așa vreau eu!
Tot în cadrul ședinței respective ni s-a comunicat că de fapt am fost chemați pentru a ni se aduce la cunoștință măsurile întreprinse de conducerea regiei ca urmare a popririi conturilor, care constau în reducerea programului de lucru al regiei și reducerea de personal până la strângerea sumelor datorate“.