Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

‘Deputatul PSD Neviser Zaharcu a obținut de la Ministerul Educației radiografia învățământului din județul Tulcea ‘Deputatul PSD Neviser Zaharcu a obținut de la Ministerul Educației radiografia învățământului din județul Tulcea
* Mii de elevi tulceni au nevoie de asistență psihopedagogică * În județul Tulcea este nevoie de 39 cabinete interșcolare de asistență psihopedagogică *... ‘Deputatul PSD Neviser Zaharcu a obținut de la Ministerul Educației radiografia învățământului din județul Tulcea

zah* Mii de elevi tulceni au nevoie de asistență psihopedagogică

* În județul Tulcea este nevoie de 39 cabinete interșcolare de asistență psihopedagogică

* Pentru școlile din Delta Dunării nu se poate asigura un post de consilier școlar!

* La nivel național, în anul școlar 2014-2015 au fost normate 2063 de norme de profesori în cabinete de asistență psihopedagogică, iar în anul școlar curent funcționează 1976 de norme!

Deputatul PSD de Tulcea, Neviser Zaharcu, a primit răspunsul la interpelarea adresată ministrului Educației Naționale și Cercetării științifice pe tema situației elevilor tulceni care au nevoie de asistență psihopedagogică.

‘Potrivit unor informații furnizate de ONG-urile apropiate sistemului educațional, numărul elevilor din România care au nevoie de asistență psiho-pedagogică este din ce în ce mai mare în ultima perioadă. Din nefericire, astfel de probleme au fost întâmpinate nu doar de elevii din clasele I-VIII, ci și de copiii din învățământul preșcolar. Situația este cu atât mai delicată în zonele rurale izolate ale țării, cum sunt și localitățile din Delta Dunării, unde cabinetele medicale din unitățile de învățământ sunt practic inexistente. Vă întreb respectuos, domnule Ministru: 1. Care este situația elevilor din clasele I-VIII și copiilor din învățământul preșcolar care au avut nevoie de asistență psihopedagogică, în anul școlar trecut și în cel actual, până în prezent, atât la nivel național, cât și în județul Tulcea?; 2. Cum se răspunde solicitărilor pe această temă ale unităților de învățământ din Delta Dunării, unde nu există cabinete medicale?; 3. Câte cabinete de asistență psiho-pedagogică există în România, și punctual în județul Tulcea, și care ar fi necesarul prevăzut de normele în vigoare și de barometrul realității?; 4. Care sunt rezultatele evaluărilor psihosomatice ale preșcolarilor și elevilor din ciclul primar și gimnazial, atât în România, cât și în județul Tulcea?’, a subliniat și întrebat deputatul social democrat.

În răspunsul trimis parlamentarului tulcean, conducerea Ministerului Educației Naționale și Cercetării științifice a comunicat că la nivelul județului Tulcea, situația privind numărul copiilor din învățământul preșcolar și elevii din clasele l-VIII care au solicitat asistență psihopedagogică și au beneficiat de acest serviciu, în anii școlari 2014-2015 și 2015-2016, se prezintă după cum urmează:

Numărul elevilor consiliați pe nivel de învățământ — an școlar 2014-2015

* Preșcolar: Urban — 1552; Rural — 344

* Primar: Urban — 1494; Rural — 641

* Gimnazial: Urban — 2499; Rural — 2422

* Liceal: Urban — 5194; Rural — 396

Numărul elevilor consiliați pe nivel de învățământ — an școlar 2015-2016

* Preșcolar: Urban — 816; Rural — 173

* Primar: Urban—745; Rural — 302

* Gimnazial: Urban — 1247; Rural — 1201

* Liceal: Urban — 2598; Rural — 198

Totodată, ministrul Învățământului a făcut următoarele precizări adresate deputatului Neviser Zaharcu:

‘În Delta Dunării sunt asigurate cu dificultate serviciile de asistență psihopedagogică întrucât, conform Regulamentului privind organizarea și funcționarea centrelor județene/al municipiului București de resurse și asistență educațională, aprobat prin OMECTS nr. 5555/2011, cu modificările și completările ulterioare, cabinetele de asistență psihopedagogică funcționează în unitățile de învățământ unde sunt înmatriculați cel puțin 800 de elevi sau 400 de preșcolari.

Dat fiind numărul redus de elevi din școlile din Delta Dunării, distanțele mari dintre localități și posibilitățile de transport limitate, este dificil de normat și asigurat un post de consilier școlar pentru acestea (minim 800 elevi). De asemenea, cheltuielile pentru deplasarea, cazarea și diurna unui specialist în localitățile din Delta Dunării nu pot fi susținute de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională, ținând cont că mijloacele de transport nu au program zilnic, ci la cel puțin două zile în unele zone.

În prezent, se asigură asistență psihopedagogică în localitățile: Sulina, Mahmudia, Murighiol, iar serviciile de consiliere/asistență psihopedagogică sunt asigurate de 4 profesori consilieri școlari din cadrul Centrului Județean de Asistență Psihopedagogică Tulcea, pentru toate localitățile județului unde nu există cabinete de asistență psihopedagogică, la solicitarea unităților de învățământ.

La nivel național, în anul școlar 2014-2015 au fost normate 2063 de norme de profesori în cabinete de asistență psihopedagogică, iar în anul școlar curent funcționează 1976 de norme.

Distanțele mari dintre localitățile din mediul rural, numărul redus de preșcolari/elevi din unitățile de învățământ, fac ca unui cabinet de asistență psihopedagogică să-i fie arondate 4-5 școli din localități diferite.

În județul Tulcea funcționează 28 de cabinete interșcolare de asistență psihopedagogică. ținând cont de numărul de 31336 de preșcolari, elevi și tineri, înscriși în unitățile de învățământ din județul Tulcea la începutul anului școlar 2015-2016, precum și de faptul că un cabinet de asistență psihopedagogică poate fi normat la minim 800 de elevi, putem estima că ar fi necesare 39 de cabinete.

În anul școlar 2013-2014,în județul Tulcea s-au prezentat 399 de preșcolari pentru evaluarea dezvoltării psihosomatice, dintre care: 339 de preșcolari au primit recomandare pentru clasa pregătitoare; 19 preșcolari au primit recomandare pentru clasa I; 41 de preșcolari au primit recomandare pentru grupa mare.

În anul școlar 2014-2015, în județul Tulcea s-au prezentat 341 de preșcolari, dintre care: 299 de preșcolari au primit recomandare pentru clasa pregătitoare; 2 preșcolari au primit recomandare pentru clasa I; 40 de preșcolari au primit recomandare pentru grupa mare’.