Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Exemplu la nivel național: În zona ITI se reușesc singurele accesări de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii portuare! Exemplu la nivel național: În zona ITI se reușesc singurele accesări de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii portuare!
Instrumentul Teritorial de Investiții Delta Dunării își demonstrează încă o dată eficiența pentru teritoriul pe care îl acoperă. Până la această dată, în zona... Exemplu la nivel național: În zona ITI se reușesc singurele accesări de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii portuare!

Instrumentul Teritorial de Investiții Delta Dunării își demonstrează încă o dată eficiența pentru teritoriul pe care îl acoperă.

Până la această dată, în zona ITI se reușesc singurele accesări de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii portuare pe un apel național din cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare.

Este vorba de următoarele proiecte:

  • Două proiecte pentru modernizarea şi dezvoltarea Portului Tulcea, cu o valoare totală de 214 milioane de lei ;
  • Modernizarea Portului Isaccea, 15,3 milioane de lei ;
  • Amenajarea punctului internațional de trecere a frontierei de stat româno-ucrainene pentru pasageri și marfă în regim de bac între localitățile Isaccea (România) și Orlovka (Ucraina) , 5,6 milioane de lei.

„Este remarcabil faptul că reuşim pe zona ITI să fim singurii din ţară care să accesăm fonduri europene pe Dezvoltarea Infrastructurii Portuare în cadrul Obiectivului Specific 2.4, Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

Sunt investiţii cu o valoare totală de 235 de milioane de lei, investiţii în infrastructură portuară la Tucea şi Isaccea cu un impact important pentru ceea ce înseamnă dezvoltare locală şi stimularea turismului.

Mai sunt în lucru încă trei proiecte, tot pe Infrastructură Portuară – unul la Unitatea Administrativ Teritorială Sulina şi două la Administraţia Zonei Libere Sulina. Vorbim de investiţii estimate la 90 de milioane de euro, cu menţiunea că această cifră ar putea suferi modificări. Cel mai probabil în cursul acestui trimestru vor fi depuse şi aceste proiecte.

Faptul că pe întreg traseul porturilor maritime și fluviale din ţară, în zona ITI se reuşesc singurele accesări de fonduri pe componenta Dezvoltare Infrastructură Portuară arată în opinia mea încă o dată importanţa acestui mecanism teritorial de investiţii.

Totodată se evidenţiază rolul extrem de important pe care îl are apropierea de beneficiar şi aici ţin să remarc munca de echipă de la ADI ITI Delta Dunării în sensul că am insistat, am impulsionat, am stimulat dacă vreţi acest proces ce ţine de realizarea unui proiect, depunerea lui şi absorbţia fondurilor europene”, a declarat Ilie Petre, preşedintele Asociaţiei pentru Dezvoltare Intercomunitară ITI Delta Dunării.