Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

HOGEA, SFIDAT DE MARINESCU: „NU SEMNEZ CONTRACTUL! “ HOGEA, SFIDAT DE MARINESCU: „NU SEMNEZ CONTRACTUL! “
Directorul Direcţiei de Întreţinere şi Administrare a Patrimoniului Tulcea, direcţie aflată în subordinea Consiliului Local, refuza să semneze un contract de achiziţionare a unor... HOGEA, SFIDAT DE MARINESCU: „NU SEMNEZ CONTRACTUL! “

Directorul Direcţiei de Întreţinere şi Administrare a Patrimoniului Tulcea, direcţie aflată în subordinea Consiliului Local, refuza să semneze un contract de achiziţionare a unor servicii juridice, contract ce va vărsa mulţi bani publici în contul unei firme de avocatură. Gurile rele spun că de fapt aceşti bani ar fi de fapt o răsplată pentru cei care s-au ocupat, fără succes, de salvarea primarului Hogea, prins de Agenţia Naţională de Integritate cu o diferenţă nejustificată de bani şi declarat incompatibil.
„Nu îmi asum responsabilitatea semnării contractului mai sus menţionat întrucât până la această dată nu am primit nici un răspuns la plângerea prealabilă înregistrată la Unitatea Administrativ Teritoriala Municipiul Tulcea “spune directorul DIAP, Silviu Marinescu.
HOGEA ACUZAT DE ELUDAREA LEGII! PLÂNGEREA E FĂCUTĂ DE MARINESCU DE LA PPDD!
Scandalul şi acuzaţiile au apărut la începutul lunii iulie, aşa cum am scris atunci în exclusivitate.
Directorul Direcţiei de Întreţinere şi Administrare a Patrimoniului, direcţie în subordinea Consiliului Local, a formulat şi depus o plângere prealabilă împotriva… Consiliului Local! În plângere directorul Marinescu (PPDD) îl acuză pe primarul Hogea- iniţiatorul proiectului, de eludarea legii, deşi până la momentul de faţă la nivelul consiliului a funcţionat alianţa politică PDL-PPDD.
În plângerea oficială Marinescu cere anularea hotărârii prin care Consiliul Local a aprobat achiziţionarea serviciilor juridice de consultanţă, de asistenţă şi/sau de reprezentare a Direcţiei de Întreţinere şi Administrare Patrimoniu din subordinea Consiliului Local al Municipiului Tulcea, direcţie pe care tot el o conduce.
Neregulile semnalate, demne de un dosar penal

„Aşa cum se susţine în „Expunerea de motive la proiectul de hotărâre achiziţionării serviciilor juridice de consultanţă, de asistenţă şi/sau de reprezentare a Direcţiei de Întreţinere şi Administrare Patrimoniu din subordinea Consiliului Local al Municipiului Tulcea”, prin Hotărârea nr. 186/2003, Consiliul Local Tulcea a aprobat reorganizarea Direcţiei de Întreţinere şi Administrare Patrimoniu ca instituţie publică cu personalitate juridică şi buget propriu, fiind finanţată din venituri, din subvenţii şi din transferuri de la bugetul local.
Potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare, Direcţiei de Întreţinere şi Administrare Patrimoniu, aceasta fiind o entitate cu personalitate juridică, derulează raporturi juridice contractuale şi administrează domeniul public şi privat al Consiliului local al mun. Tulcea.
Potrivit dispoziţiilor art. 44 alin. 1 din Legea nr. 215/2001, proiectele de hotărâri nu pot fi dezbătute dacă nu sunt însoţite de raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, în speţă raportul Direcţiei de Întreţinere şi Administrare Patrimoniu, care este elaborat în termen de 30 de zile de la înregistrarea proiectului, precum şi de raportul comisiei de specialitate a consiliului, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 39 alin. 2 şi 4.
Legiuitorul a instituit astfel o normă imperativă, consacrată prin sintagma „nu pot fi dezbătute”.
Nu numai că anterior dezbaterii H.C.L. nr. 117/12 iulie 2013, rapoartele impuse de Lege nu au fost cerute – deşi comisiile de specialitate erau organizate şi funcţionau, conform dispoziţiilor art. 54 din Legea nr. 215/2001, Legea administraţiei publice locale, dar dezbaterea şi adoptarea Hotărârii nu au fost fundamentate pe avizele necesare, care să servească la dezbaterea proiectului şi, apoi, la votul hotărârii.
Adoptarea Hotărârii s-a făcut fără a fi consultată Direcţia de Întreţinere şi Administrare Patrimoniu, direcţie vizată de această reorganizare, şi având la bază un raport întocmit de un alt compartiment din cadrul Primăriei (în speţă Direcţia Economică şi Direcţia Administraţie Publică Locală) fără să se analizeze concret natura şi valoarea debitelor existente la data prezentă în patrimoniul autorităţii administrative, şi care, în baza unor evidenţe scriptice, să reflecte în mod concret activitatea financiar-contabilă a Direcţiei de Întreţinere şi Administrare Patrimoniu. Simpla trimitere la dispoziţiile O.U.G. 77/2013 nu justifică iniţierea acestui proiect de hotărâre şi adoptarea sa în şedinţa extraordinară, cu scopul de a se eluda procedura comună prevăzută de Legea 215/2001 pentru adoptarea unei hotărâri în cadrul Consiliului Local.
Apreciez ca neavând la dispoziţie rapoartele comisiilor de specialitate, ci doar un raport întocmit de directorul economic şi directorul administraţiei publice locale şi nu al compartimentului de specialitate din cadrul DIAP, raport cu conţinut fără motivaţie concretă, fără să conţină o analiză specializată a problematicii şi fără aprecieri cu privire la motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază proiectul de hotărâre şi în lipsa rapoartelor cerute de art. 44 alin. 1 din Legea nr. 215/2001, Consiliul Local a adoptat Hotărârea nr. 117/12 iulie 2013, fără a avea suport legal, întemeiată pe înscrisuri fără relevanţă financiară.
Având în vedere cele precizate mai sus, solicit revocarea în tot a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 117/12.07.2013 privind aprobarea achiziţionării serviciilor juridice de consultanţă, de asistenţă şi/sau de reprezentare a Direcţiei de Întreţinere şi Administrare Patrimoniu din subordinea Consiliului Local al Municipiului Tulcea, ca fiind nelegală şi netemeinică “susţine directorul Silviu Marinescu în plângere.