Introducerea educației financiare în scoli a intrat în linie dreaptă

 Introducerea educației financiare în învățământul preuniversitar reprezintă un deziderat şi un proiect personal, la care au aderat doamna Natalia Intotero, președintele Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților, şi domnii deputați Andi Cristea şi Lungu Daniel şi Ţepeluş Laurenţiu.

Salut decizia Comisiei pentru învățământ de a vota un raport favorabil, ce urmează să fie supus votului în plen.

Utilitatea introducerii acestei noi materii a fost recunoscută şi de Guvernul României, care a adoptat un punct de vedere favorabil inițiativei.

Pe scurt, inițiativa are scopul de a dezvolta abilități financiare elementare copiilor, respectiv copii să învețe importanța economisirii şi modul responsabil de gestionare a unui buget, precum şi noțiuni cu privire la diferența dintre un activ și un pasiv, cum funcționează creditele (creditul ipotecar, creditul de nevoi personale, leasingul), care este diferența dintre un card de credit și un card de debit, ce înseamnă un IFN și cum funcționează creditele acordate pe termen scurt.

Toate acestea fiind competențe necesare pentru obținerea independenței financiare.

Am obținut o victorie de etapă, urmează votul în plenul Camerei Deputaților, iar apoi dezbaterea şi votul în Senat.

Efectele introducerii educației financiare se vor vedea în 5, 10 sau 15 ani, dar vor reprezenta un plus pentru toată societatea românească.

În fapt, nu este o victorie personală, ci o victorie a românilor, mai ales a tinerilor care vor avea cunoștințe financiare mult mai solide la început de carieră.

Deputat Mirela Furtună, PSD Tulcea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Solve : *
14 + 23 =