MINISTRUL TRANSPORTURILOR ȘI CONSTRUCTORII PODULUI PESTE DUNĂRE VIN LA TULCEA SĂ PREZINTE STADIUL LUCRĂRILOR DEJA DEMARATE

schiță

Ministrul Transporturilor, reprezentanți ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere dar și cei ai constructorilor și proiectanților de la Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems CO. LTD, vor veni la Tulcea pentru a prezenta toate amănuntele despre proiectul „Pod suspendat peste Dunăre “.
„Proiectul merge înainte conform graficului, tocmai pentru că mai mereu apar voci din neant, neavizate, care dau peste noapte tot felul de bombe de presă, anunțuri pe surse sau alte bazaconii i-am rugat pe toţi cei implicați, începând de la domnul ministru al transporturilor, Lucian Șova, cei de la CNAIR, de la firmele ce deja desfășoară lucrări, să vină la Tulcea să facem o conferință comună să facem publice datele și faptele oficiale, că deja se lucrează la pod iar cârcotaşii care aşteaptă ca deobicei să moară capra vecinului, işi fac iluzii degeaba “a declarat președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu.
Faptul că lucrările sunt în grafic sunt confirmate oficial de cei de la CNAIR, într-o adresă transmisă colegilor de la Obiectiv Vocea Brăilei:
“Ţinând cont de faptul că acest contract este de tip FIDIC GALBEN (proiectare şi execuţie), în conformitate cu condiţiile contractuale există 2 ordine distince de începere: pentru începerea serviciilor de proiectare şi pentru începerea lucrărilor de execuţie. Astfel, în data de 02.03.2018 a fost emis Ordinul de Începere pentru efectuarea serviciilor de proiectare. În vederea întocmirii PT-ului (Proiectului Tehnic), în conformitate cu condiţiile de contract, Antreprenorul a realizat studiile topografice şi geotehnice. În acest sens a amenajat drum de acces (pe malul Tulcea) şi a efectuat foraje geotehnice atât pe malul Jijila, cât şi pe malul Tulcea. Având în vedere cele menţionate mai sus, vă informăm că lucrările de execuţie vor începe după finalizarea PT-ului şi aprobarea acestuia de către Beneficiar (CNAIR) şi obţinerea Autorizaţiei de Construire”.
Am mai văzut că s-a pus întrebarea legată de faptul că în buget nu sunt prinși bani pentru valoarea contractului de proiectare și execuție. Cei ce cunosc modul în care se fazează un proiect știu că se alocă banii pe etape, astfel încât e clar că nu aveam de ce să prindem în bugetul pe anul acesta toată suma pentru întreg proiectul, ci doar suma alocată lucrărilor ce se execută în anul acesta. Sperăm ca persoanele interesate, mai ales vectorii de opinie, să ne contacteze și să se informeze oficial oricând doresc referitor la stadiul proiectului “ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Alin Șerbănescu.
Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului, două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin), în lungime de 4,328 km.
Contractul a fost atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preț, durata acestuia va fi de 114 luni, din care 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuției lucrărilor, iar perioada de garanție va fi de minim 60 de luni, potrivit CNAIR.
Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.