Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

OFICIAL DE LA C.N.A.I.R.: „PROIECTUL POD PESTE DUNĂRE ÎȘI URMEAZĂ CURSUL FIRESC, NU EXISTĂ SINCOPE “. RESTUL E CANCAN OFICIAL DE LA C.N.A.I.R.: „PROIECTUL POD PESTE DUNĂRE ÎȘI URMEAZĂ CURSUL FIRESC, NU EXISTĂ SINCOPE “. RESTUL E CANCAN
Contrar zvonurilor cu iz de adversitate politică lansate din zona Brăila, proiectul „Pod suspendat peste Dunăre” se află oficial în grafic, fără sincope, după... OFICIAL DE LA C.N.A.I.R.: „PROIECTUL POD PESTE DUNĂRE ÎȘI URMEAZĂ CURSUL FIRESC, NU EXISTĂ SINCOPE “. RESTUL E CANCAN

Contrar zvonurilor cu iz de adversitate politică lansate din zona Brăila, proiectul „Pod suspendat peste Dunăre” se află oficial în grafic, fără sincope, după cum ne-a declarat oficial purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. În ciuda persoanelor care încă mai funcționează pe principiul „să moară capra vecinului politic “și a celor care își doresc cu ardoare, din motive dubioase, ca orice proiect să fie sortit eșecului, ca să aibă motiv de bucurie în viață, proiectul își urmează cursul firesc.
„Proiectul își urmează cursul firesc, nu există sincope, contrar unor zvonuri neoficiale. Nu avem și nu am întâmpinat greutăți, suntem conform planului la faza de proiectare, care durează conform contractului semnat, 12 luni. În scurt timp vom plăti și avansul stabilit prin contract, pentru faza de proiectare, este vorba de 12 milioane euro.
S-a pus în media problema utilităților, este o fază separată ce nu afectează și nu blochează restul proiectului, se merge în paralel, aşa este fazajul, proiectarea merge în paralel separat de problema utilităţilor, până când se va termina proiectarea vom rezolva și partea cu utilitățile, suntem în termen.
Am mai văzut că s-a pus întrebarea legată de faptul că în buget nu sunt prinși bani pentru valoarea contractului de proiectare și execuție. Cei ce cunosc modul în care se fazează un proiect știu că se alocă banii pe etape, astfel încât e clar că nu aveam de ce să prindem în bugetul pe anul acesta toată suma pentru întreg proiectul, ci doar suma alocată lucrărilor ce se execută în anul acesta. Sperăm ca persoanele interesate, mai ales vectorii de opinie, să ne contacteze și să se informeze oficial oricând doresc referitor la stadiul proiectului “ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Alin Șerbănescu.
Asocierea ASTALDI S.p.A. – ÎHÎ INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului, două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin), în lungime de 4,328 km.
Contractul a fost atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preț, durata acestuia va fi de 114 luni, din care 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuției lucrărilor, iar perioada de garanție va fi de minim 60 de luni, potrivit CNAIR.
Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ÎŢI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.