Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

PREŞEDINTELE TEODORESCU: „ZI ISTORICĂ PENTRU TULCEA! SEMNAREA CONTRACTULUI PENTRU CONSTRUIREA PODULUI PESTE DUNĂRE E UN VIS DEVENIT REALITATE “ PREŞEDINTELE TEODORESCU: „ZI ISTORICĂ PENTRU TULCEA! SEMNAREA CONTRACTULUI PENTRU CONSTRUIREA PODULUI PESTE DUNĂRE E UN VIS DEVENIT REALITATE “
Azi la sediul Ministerului Transportului a fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia obiectivului „Pod suspendat peste Dunăre “, un pod despre care tulcenii... PREŞEDINTELE TEODORESCU: „ZI ISTORICĂ PENTRU TULCEA! SEMNAREA CONTRACTULUI PENTRU CONSTRUIREA PODULUI PESTE DUNĂRE E UN VIS DEVENIT REALITATE “

Azi la sediul Ministerului Transportului a fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia obiectivului „Pod suspendat peste Dunăre “, un pod despre care tulcenii aud de foarte mulţi ani şi nu credeau că se va realiza vreodată.
Practic începând de azi impedimentele birocratice au rămas în urmă şi se poate trece direct la muncă, la proiectare şi construire!

„Pot spune că pentru mine şi pentru tulceni este o zi istorică, din acest moment se trece la treabă, la construit, fără alte impedimente, fără contestaţii, am îndurat multe până acum. Neîncrederea oamenilor care erau sătui de povestea asta, miştouri, critici, e uşor să stai pe margine şi să critici şi enorm de greu să alergi, să munceşti, să stai pe la uşi, să nu renunţi, şi să ajungi în acest moment de semnare a contractului. Sunt fericit şi mergem înainte, mai avem mult de munca “ne-a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu.
„Este o intrare în normalitate acest obiectiv, care este discutat din anii 80. Este un pas imens, acum toți spunem că 48 de luni, 4 ani este mult. Din momentul ăsta practic s-a intrat în linie dreaptă.
– Este și un element de siguranță națională. Felicitări tuturor celor care au muncit.
– Vă garantez că atâta timp cât mai suntem în picioare vom da tot sprijinul ca proiecte de acest gen să se desfășoare cu prioritate “a declarat premierul Mihai Tudose.

https://www.facebook.com/StirileProTV/videos/10155411410457266/

Asocierea ASTALDI S.p.A. – ÎHÎ INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. A fost declarată  câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția
Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila. Lucrare cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA.
Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție.
Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.
Asocierea ASTALDI S.p.A. – ÎHÎ INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului, două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin), în lungime de 4,328 km.
Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ÎŢI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.
După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).
Informaţii suplimentare:
Podul suspendat, va avea o lungime totală de 1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 şi 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 m fiecare.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, până la km 7+940.
Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Acest drum urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).