Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Din noiembrie 2012, fostul viceprimar al municipiului, George Blejan, este primul administrator public din istoria municipiului Tulcea. Acesta va coordona societățile și serviciile din...
George Blejan este primul administrator public al municipiului

George Blejan este primul administrator public al municipiului

Din noiembrie 2012, fostul viceprimar al municipiului, George Blejan, este primul administrator public din istoria municipiului Tulcea. Acesta va coordona societățile și serviciile din cadrul Consiliului Local, respectiv primăriei Tulcea și se va ocupa de monitorizarea proiectelor de dezvoltare a municipiului.
Are un contract de management cu primarul municipiului (contract care se va desfășura pe perioada mandatului primarului). Acest contract poate fi prelungit, în condițiile legii, dacă primarul consideră că se impune acest lucru.

Experiență de 8 ani în administrația locală
Primul administrator public și-a stabilit deja prioritățile, dar va avea în atenție toate proiectele derulate la nivelul municipiului. În noua calitate, fostul viceprimar își va continua activitatea începută în urmă cu două mandate.
„Am o experiență de opt ani în spate în administrația locală și voi continua, în calitate de administrator public, activitatea pe care am avut-o și până acum. La momentul de față prioritățile mele se referă la cele două proiecte ample pe care le va implementa administrația locală la nivelul municipiului: este vorba despre planul integrat de dezvoltare urbană și despre proiectul de reconstrucție ecologică din Zaghen. De asemenea, printre priorități se numără și încheierea masterplanului derulat de AquaServ în municipiul Tulcea, care la momentul de față este aproape de final, la 85%. Aproximăm că în vara anului viitor vom finaliza absolut toate lucrările din acest masterplan“, spune George Blejan.

Coordonează serviciile primăriei și societățile subordonate Consiliului Județean
Conform fișei postului, administratorul  public coordonează și monitorizează programele de interes local derulate de serviciile și societățile administrației locale. În acest sens, poate propune măsuri organizatorice, de (re)organizare sau măsuri de dezvoltare economică.
De asemenea, coordonează și monitorizează activitatea aparatului de specialitate din cadrul primăriei Tulcea, serviciul de Dezvoltare Investiții, managementul proiectelor cu finanțare externă, Gospodărie Comunală, Biroul de Marketing, Licitații, Achiziții, compartiment Informatică, Servciul de Urbanism, respectiv Cadastru imobiliar.
„În acest sens, pot propune soluții pentru îmbunătățirea activității aparatului de specialitate sau pot face parte din diferite comisii, chiar și din comisii de licitație“, precizează Blejan.
Administratorul public poate reprezenta instituția la solicitarea primarului și are o relație de colaborare cu viceprimarii în scopul ducerii la îndeplinire a punctelor prevăzute în planul de management.
De asemenea, administratorul public va monitoriza și execuția bugetară  și tendințele bugetare. În acest sens, va urmări îndeplinirea obiectivelor propune prin investițiile derulate. Astfel, va monitoriza și coordona acțiunile prevăzute în proiectele cu finanțare externă.
În plus, administratorul public este consultant tehnic al primarului. Acesta evaluează necesarul de servicii publice și modul în care se realizează acestea la nivelul municipiului (și raportează primarului).
Administratorul public este cel care, la solicitarea primarului, realizează analize de politici publice.

Asigură relația cu societatea civilă și face eforturi pentru creșterea satisfacției contribuabililor
Printre obiectivele pe acest mandat se numără dezvoltarea economică, socială, culturală și urbanistică, dezvoltarea și promovarea calității și eficienței publice de interes local, promovarea politicilor de dezvoltare, asigurarea unei administrații publice eficiente, îndreptate spre cetățean, finalizarea tuturor achizițiilor și contractelor derulate de primăria Tulcea.
„Un obiectiv foarte important al mandatului meu (prins și în planul de management) este acela de creștere a gradului de satisfacție în rândului beneficiarilor serviciilor publice“, a mai precizat Blejan.