Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Reabilitarea drumului Tulcea- Constanţa, la faza de licitaţie Reabilitarea drumului Tulcea- Constanţa, la faza de licitaţie
DN 22 (E 87) asigură legătura rutieră între municipiul Râmnicu Sărat, Brăila, Tulcea şi Constanţa (intrare Ovidiu). Contractul de execuţie va fi semnat după... Reabilitarea drumului Tulcea- Constanţa, la faza de licitaţie

DN 22 (E 87) asigură legătura rutieră între municipiul Râmnicu Sărat, Brăila, Tulcea şi Constanţa (intrare Ovidiu).

Contractul de execuţie va fi semnat după finalizarea procedurii de achiziţie. Conform autorităţilor, la licitaţie au participat opt firme de construcţii, iar la momentul de faţă sunt analizate ofertele. Lucrările, plătite de la bugetul de stat, vor fi gata în termen de 24 de luni.

„A fost unul dintre obiectivele pe care mi le-am asumat pentru acest mandat. Am discutat, aşadar, cu premierul Victor Ponta  pe această problemă şi, aşa cum a promis, investiţia va fi finanţată. Execuţia lucrărilor va începe în 2014, iar proiectul este gândit pe doi ani“, a explicat preşedintele Horia Teodorescu.

49 de kilometri de şosea modernizată

 Prin acest proiect va fi reabilitat DN 22 (Tulcea – Constanţa) pe 49 de kilometri, de la kilometrul 227 până la kilometrul 178. Investiţia va fi gata la finalul anului 2015, spune preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu, cel care a dus această problemă în faţa premierului Victor Ponta şi a ministrului Marilor Proiecte, Dan Şova.

Reabilitarea drumului care face legătura între capitalele celor două judeţe din Dobrogea ar urma să coste 84,7 milioane de lei, din care 44,7 milioane de lei ar urma să fie cheltuiţi în 2014 şi 40 de milioane de lei în 2015. Aceasta este suma calculată de specialişti înainte de licitaţie, urmând ca valoarea finală să fie cunoscută după ce lucrarea va fi atribuită.

În zona oraşului Babadag, acolo unde pavajul este deteriorat, mai întai se va realiza corectarea denivelărilor prin refacerea pavajului existent.

Alte lucrări

Pentru siguranţa circulaţiei, este prevăzută montarea de parapet metalic în zona rampelor podurilor şi în localităţi, în zona cubelor cu rază mică. De asemenea, parapetul metalic existent, deteriorat, va fi demolat. Prin acelaşi poiect vor fi realizate marcaje orizontale (linie continuă sau întreruptă) şi vor fi amplasate panouri indicatoare.

De asemenea, vor fi realizate borne kilometrice şi hectometrice acolo unde se constată lipsa sau deteriorarea totală a acestora, precum şi recondiţionarea şi aducerea la starea iniţială a celor parţial deteriorate.