Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

SITUAȚIA CASEI DOCTORULUI GEORGESCU, SUPRAIMPOZITATĂ DE PRIMĂRIE, ÎN ATENȚIA MINISTRULUI CULTURII SITUAȚIA CASEI DOCTORULUI GEORGESCU, SUPRAIMPOZITATĂ DE PRIMĂRIE, ÎN ATENȚIA MINISTRULUI CULTURII
„Am primit la cabinetul parlamentar o sesizare din partea unui tulcean care se confruntă cu o situație complexă pe care aș dori să o putem rezolva,... SITUAȚIA CASEI DOCTORULUI GEORGESCU, SUPRAIMPOZITATĂ DE PRIMĂRIE, ÎN ATENȚIA MINISTRULUI CULTURII

Anișoara Radu, deputat PSD Tulcea

„Am primit la cabinetul parlamentar o sesizare din partea unui tulcean care se confruntă cu o situație complexă pe care aș dori să o putem rezolva, cu mențiunea că în situația semnalată se află mulți români.
Oricând aveți nevoie de o opinie, o explicație sau doriți să sesizați o situație care vă crează probleme, sunteți bineveniți la unul dintre cabinetele parlamentare din Tulcea și Măcin“ a declarat deputatul PSD Tulcea Anișoara Radu

Către MINISTERUL CULTURII ŞI IDENTITĂŢII NAŢIONALE

Domnului Ministru                    VALER DANIEL BREAZ

Obiectul întrebării: Situaţia unui imobil declarat monument istoric fără acordul  prealabil al proprietarului somat acum de Primăria Tulcea să plătească impozit pe clădire de 500%

Stimate domnule Ministru,

Am primit o sesizare din partea unui tulcean care se confruntă cu o situație complexă pe care aș dori să o putem rezolva cu mențiunea că în situația semnalată se află mulți români.

Este vorba despre o casă cu o vechime de peste 200 de ani situată în centrul Municipiului Tulcea și aparține încă din anul 1898 acestei familii.

În anul 2013 acești oameni au primit o adresă de la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Tulcea prin care erau înștiințați de faptul că imobilul din str. Gavrilov Corneliu, nr.148, Tulcea este înscris în Lista Monumentelor Istorice din România –M.OF.R, Partea I, nr.670bis/01.10.2010, vol.V, jud.Tulcea, p.2236, poziţia 487, cod TL II m B 05978. Proprietarii spun că nu au fost întrebați dacă sunt sau nu de acord cu acest statul al casei și nici nu știau care vor fi urmările.

În conformitate cu modificările şi completările aduse Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal şi a Hotărârii Consiliului Local nr.279/2017 privind stabilirea Impozitelor şi Taxelor Locale aferente anului 2018, nu se datorează impozit pentru clădirile clasate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologie, care au faţada stradală şi/sau principală renovată sau reabilitată conform prevederilor Legii nr.422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, cu modificările şi completările ulterioare.

Pentru a beneficia de scutirea de impozit i-au fost solicitate în februarie 2018 următoarele documente: o cerere; autorizaţia pentru executarea lucrărilor şi procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.

Cetăţeanul a solicitat Primăriei Municipiului Tulcea încă din anul 2016 informaţii cu privire la documentele necesare pentru a demara lucrările de renovare/reabilitate ale fațadei imobilului, însă obţinerea avizelor este foarte costisitoare.

Arhitecţii acreditaţi pe care i-a contactat, şi care sunt puţini la număr la nivel naţional, i-au solicitat 20.000 de euro doar pentru autorizarea devizului pentru întreagul imobil în condițiile în care sunt necesare reparații doar pe banda de jos a peretelui de fațadă. Trebuie să specific faptul că astfel de reparații constând în vopsirea întregii fațade au mai fost făcute dar au fost deterirate de apa de ploaie care inundă rapid zona, după scurgere rămâne mult noroi pe care lucrătorii de la Serviciile publice le spală cu jet de apă care deteriorează banda de jos a peretelui situat cu fața spre stradă.

În noiembrie 2018, Primăria Municipiului Tulcea a notificat această familie printr-o somație prin care sunt informați că, în cazul în care în termen de 6 luni de la primirea (somaţiei) nu reabilitează/renovează imobilul, vor fi obligați să plătească un impozit pe clădire de 500%.

Oamenii sunt pensionari și nu au sumele considerabile necesare autorizării devizului + lucrările efective, care sunt cu adevărat speciale, și nici timpul pentru finalizarea acestor lucrări.     Având în vedere această situaţie, vă solicit să-mi răspundeţi la următoarele întrebări:

  1. Care este procedura de declasare a imobilului, de scoaterea lui de pe Lista momumentelor istori la cererea expresă a proprietarilor?
  2. Ce soluţii are această familie, având în vedere costurile ridicate și termenul foarte scurt, pentru a nu ajunge în situaţia de a plăti un impozit majorat de 500%?

Vă mulţumesc! Solicit răspuns scris.

Deputat Anişoara RADU,   TULCEA