Viceprimarul Andaluzia Luca a întocmit un set de propuneri legate de activitatea Primăriei Municipiului Tulcea și de ajutorarea populației

Viceprimarul Andaluzia Luca

Ca urmare a măsurilor luate la nivel național în vederea restrângerii posibilităților de răspândire a noului coronavirus, viceprimarul municipiului Tulcea, Andaluzia Luca a înaintat domnului primar Hogea următorul set de propuneri legate de activitatea Primăriei Municipiului Tulcea și de ajutorarea populației. „Sper, de asemeni ca celelalte măsuri propuse în ultima vreme, inclusiv transferul de fonduri pentru spitalului judențean, să fie luate în considerare la modul cel mai serios“:

„Către,
PRIMARUL MUNICIPIULUI TULCEA

Având în vedere hotărârile Comitetului Național pentru Situații de Urgență precum și insituirea stării de urgență prin Decretul nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, luând în considerare prevederile ordonanțelor militare emise în ultimele zile, vă solicităm prin prezenta să adoptați în regim de urgență măsuri concrete de prevenire a răspândirii infecţiei respiratorii cauzate de COVID-19, luând act de evoluţia situaţiei epidemiologice pe teritoriul României şi de evaluarea riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare, care indică o creştere masivă a numărului de persoane infectate cu coronavirusul SARS-CoV-2, ţinând cont de faptul că neluarea unor măsuri urgente ar aduce grave prejudicii cu efecte pe termen lung asupra angajaţilor și a populației, propun să analizați următoarele măsuri de:
– Reducerea programului cu publicul în toate sediile primăriei;
– Comunicările documentelor să se efectueze online pentru evitarea transmiterii de acte tipărite atât în interiorul instituției cât și din exterior spre instituție;
– Indicarea unui mod de lucru la nivelul Primăriei care să implice obligatoriu utilizarea mail-urilor de serviciu, comunicarea actelor către semnatari prin mail-uri, finalizarea domentelor prin mail si listarea acestora după finalizarea formatului agreat de toate părțile pentru evitarea prezenței inutile în birouri;
– Analizarea activităților curente și prioritizarea acestora:
– Asigurarea materialelor de protecție pentru salariații din cadrul instituției, mai ales acolo unde se lucrează cu publicul;
– Suspendarea contractelor care nu constituie o necesitate in acest moment;
– Sistarea procedurilor de concursuri;
– Suspendarea proiectelor finanțate din fonduri nerambursabile – acolo unde e cazul;
– Suspendarea execuției lucrărilor în condițiile în care există solicitări în acest sens;
– Încetarea transmiterii mesajelor către populație prin care să se încurajeze deplasarea populației la sediile primăriei;
– Încetarea convocării de ședințe cu personalul Primăriei având ca obiect comunicări ce se pot transmite pe mail-urile de serviciu ale personalului mai ales în condițiile în care sedințele nu se finalizează cu decizii adaptate la context;
– Aprobarea cererilor de concediu formulate de salariați în așa fel încât să se asigure strictul necesar la nivelul fiecărui compartiment;
– Adoptarea unor planuri de măsuri scrise în ceea ce privește graficul de circulație al mașinilor care dezinfectează străzile Municipiului Tulcea, în vederea acoperirii tuturor străzilor din Municipiul Tulcea;

La adoptarea deciziei pe care o solicit prin prezenta, vă rog să luați în considerare și faptul că efectele pandemiei, de ordin economic și nu numai, se vor resimți și în cadrul instituției noastre, sens în care se impune o prioritizare pe termen scurt și mediu a tuturor operațiunilor și activităților din primărie. „