Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Lucrările la proiectul „Modernizarea Portului Tulcea – de la MM 38+1530 – la MM 38+800”, mai pe scurt, reabilitarea falezei, sunt în grafic, ba chiar...

Lucrările la proiectul „Modernizarea Portului Tulcea – de la MM 38+1530 – la MM 38+800”, mai pe scurt, reabilitarea falezei, sunt în grafic, ba chiar un pic mai avansate, după cum ne-a declarat managerul de proiect Dumitrel Mutu Necula, din partea firmei Max Boegl. Proiectul este  finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 ar trebui finalizat până la finalul anului 2022.

„Putem spune ca față de grafic suntem puțin avansați chiar cu lucrările! Dar vedeți, asta pentru că natura ne-a permis să lucram în forță, o perioadă, acum situația e alta-Dunărea a crescut, a venit gerul, acum vom lucra într-un ritm mai redus, după cum ne va permite vremea. Lucrăm mai mult pe faza de pregătire și amenajare platforme pentru formeze, betonări- în funcție de temperaturi. Acum avem în șantier patru foreze , pregătim amplasamentul zidului nou. Vorbim de cheul vertical, din coloane de beton secante. Practic un perete din coloane care trec una prin alta, și acea legate cu grinzi de coloanele de ancoraj. După care infrastructura se va închide cu structura rutiera, deasupra, piatra, beton de egalizare și pavaj.

Managerul Dumitrel Mutu-Necula pe șantier alături de președintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu.

Practic noi avem în contract partea de infrastructură inclusiv pavajul, partea pietonală. Ca nivel de execuția noi undeva în aprilie estimam să avem gata două tronsoane, ambele capete ale falezei.

Lucrarea este împărțită pe sase tronsoane.

În vară se va lucra pe tronsoanele patru și trei, zona de la hotel Delta spre centrul falezei, la fel se va întra pe tronsonul 1, cel din zona pentru marfa, în stadiul de structura zid executat, și pe tronsonul doi, următor, spre ARBDD. În principiu unele pontoane cum ar fi cele de utilitate publica se vor putea reloca pe sectoarele care nu vor fi la gata dar vor putea fi folosite pentru acces.

Noi avem predat practic tot amplasamentul dar împreună cu Consiliul Județean am gândit totul etapizat, tocmai pentru a veni în întâmpinarea proprietarilor de pontoane, a instituțiilor etc, pentru coabitare. Altfel am fi întrat cu mai multe utilaje de exemplu în perioada de vara toamna, anul trecut.

După toate lucrările de infrastructură va urma amenajarea peisagistică, instalarea mobilierului urban, practic lucrurile mai ușoare” ne-a declarat managerul de proiect, Dumitrel Mutu Necula.

„Modernizarea falezei este poate cea mai dorită investiție de către tulcenii din municipiu. Istoric, de 30 de ani nu s-a bătut un cui, nu s-a făcut nimic. Tulcenii pot vedea cu ochii lor că proiectul promis de noi este real și  pus în practică.  Vom avea și o faleză amenajată modern pe o infrastructură reabilitată complet. Este o satisfacție mare pentru mine, constructor de meserie, știind că voi lăsa ceva în urmă, un proiect foarte important pentru tulceni și pentru imaginea Tulcei în lume“, a declarat președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu.

Titlul proiectului: Modernizarea portului Tulcea de la Mm 38+1530 la Mm 38+800
Beneficiar: CONSILIUL JUDEȚEAN TULCEA
Contractant: ASOCIEREA MAX BOEGL ROMÂNIA – COMPLEX DELTA – MAX BÖGL
STIFTUNG & Co. KG – TULCEA
Proiectant: S.C. CONSITRANS- S.R.L.
Surse de finanțare: Fonduri alocate în baza Programului Operațional Infrastructura Mare
(POIM) 2014–2020

DESCRIEREA LUCRARILOR PROIECTATE
 lucrari hidrotehnice,cheuri verticale tip ecran, realizat din coloane, L ecran=1510 ml;
 drumuri si platforme, S platf =36.016 mp;
 instalatii electrice-furnizare curent electric la nave, iluminat dane si platforma portuara;
 retea apa – alimentare cu apa, inclusiv instalatia de incendiu;
 retea canalizare pluviala

SOLUTIA CONSTRUCTIVA

Cheuri verticale- tip ecran- realizate din coloane pe intreg frontul amenajat de 1510 m:
 Tronsoane din coloane din beton armat. In capatul superior al fiecarui tronson de coloane, se prevede o rigidizare continua;
 Ancoraje fixate intr-un bloc de ancoraj, prevazute pentru tronsoanele unde se desfiinteaza pereul existent. La tronsoane fara ancoraje, se va pastra
pereul existent din fata frontului vertical proiectat, acostarea facandu-se la pontonul plutitor.
 Platforma portuara de la cota +6.00 m, aferenta acostarii navelor fluviale maritime este prevazuta a se realiza cu un sistem rutier din beton rutier
BcR4.5 cu fundatia din balast si de piatra sparta.
 Platforma portuara de la cota +5.00 m aferenta acostarii directa a navelor de croaziera si ambarcatiuni este prevazuta a se realiza cu un sistem
pietonal din dale;
 Accesorii de acostare: binte, organouri , amortizori din panouri din lemn de stejar; parapeti metalici fixati la coronament si mobili pe scarile de acces.