Ziarul de Tulcea

www.ziaruldetulcea.ro

Fintech- tehnologia care sparge bariera viitorului în domeniul financiar Fintech- tehnologia care sparge bariera viitorului în domeniul financiar
  Apărută din nevoie omului modern de a se adapta noilor sale nevoi, tehnologia financiară Fintech este elementul care face trecerea de la tradiţionalismul... Fintech- tehnologia care sparge bariera viitorului în domeniul financiar

 

pix

Sursă foto: Pixabay

Apărută din nevoie omului modern de a se adapta noilor sale nevoi, tehnologia financiară Fintech este elementul care face trecerea de la tradiţionalismul financiar la finanţele viitorului. Complexitatea acestei tehnologii izvorâte din minţile luminate adunate în „incubatoarele“ de inteligenţă, aşa cum este cazul Level 39 din Londra, constituie principalul ingredient de care are nevoie omul viitorului, un mix între internt of things şi inteligenţa artificială, o „revoltă“ a omului modern împotriva celui vechi şi plafonat, care se mulţumeşte cu puţin. Apariţia Fintech a obligat sistemele tradiţionale care se ocupau de domeniul financiar să se „trezească“ din letargia în care se complăceau şi să se deschidă către soluţiile oferite de companiile start-up care oferă tot soiul de aplicaţii inovative şi ingenioase, menite să uşureze munca şi nivelul de interacţiune al celor care activează în domeniul financiar.

De ce este nevoie de companiile Fintech?

Lumea financiară a preferat să se menţină într-o zonă de confort, fiind limitată în ceea ce le oferea clienţilor, afacerilor şi tuturor celor cu care interacţionează. Nefiind obligaţi să ofere alternative, jucătorii de pe pieţele bancare au preferat să-şi delimiteze propriile teritorii şi să găsească diverse opţiuni financiare care să le maximizeze profitul. În acest timp, clientul a simţit că nu mai poate rămâne neimplicat în ceea ce i se întâmplă şi că este de datoria sa să-şi gestioneze cât mai eficient veniturile şi tranzacţiile. Astfel, dintr-o astfel de necesitate au apărut companiile Fintech; pentru a contracara indiferenţă instituţiilor şi pentru a le oferi clienţilor acestora opţiuni inteligente, în ton cu trendurile şi pentru a le facilita un acces mai uşor la finanţele proprii.

Plata cu telefonul, prin intermediul unor aplicaţii securizate şi monitorizate, plata cu carduri contactless, expedierea banilor către o adresă de email, oriunde în lume, monitorizarea şi colectarea de date legate de pieţele de tranzacţionare sau de pe platformele de social media sunt doar câteva dintre măsurile inovative cu care companiile Fintech şi-au început ascensiunea către noul viitor în domeniul financiar. Este din ce în ce mai clar că Fintech este o industrie capabilă să reorganizeze sectorul financiar într-un mod mai accesibil, iar mărturie în favoarea succesului de care se bucură companiile Fintech este previziunea economiştilor care indică o creştere a investiţiilor în genul acesta de companii la o cifră ametitoate de peste 150 de miliarde de euro în următorii 5 ani. Iar feedback-ul din partea clienţilor instituţiilor tradiţionale este încurajator, fiindcă aproape 40% dintre ei sunt dornici să încerce serviciile oferite de către companiile Fintech din zona financiară.

Level 39 – locul în care se nasc marile idei în industria Fintech

Lansat în anul 2012 cu sprijinul autorităţilor engleze, „acceleratorul“ Fintech Level 39 din Londra este locul în care multe companii strat-up şi-au început ascensiunea către viitor.

  • Transfer Go – lansată în anul 2012 şi având sediul lucrativ în „incubatorul“ Level 39, această companie procesează plăti între conturi digitale, transferând banii fără a mai fi nevoie ca expeditorul sau destinatarul să achite comisioane interbancare. Procedura simplă, convenabilă şi rapidă permite transferul banilor în mai puţin de o jumătate de oră, bazându-se pe o tehnologie inovativă, care o să fie folosită, cu siguranţă, în viitorul apropiat de toată lumea.
  • Growth Intellingence – apărută în acelaşi an (2012) cu Level 39, din care face parte, este o companie care identifică cel mai bun moment pentru un întreprinzător să abordeze un client. Se bazează pe nişte instrumente de predicţie care citesc semnalele digitale şi pe baza datelor colectate le comunică întreprinzătorilor când este momentul oportun să contacteze clientul.
  • eToro – este un formator de păreri în ceea ce priveşte comportamentul care trebuie urmat de către investitori, bazându-se pe datele colectate de pe platforma de tranzacţionare. Acest tip de tranzacţionare socială contribuie la stabilirea unor tipare pe care oamenii au tendinţa de a le vizualiza, urma şi chiar copia în mod automat.
  • Coinjar – este o companie Fintech care are drept obiect de activitate funizarea şi schimbul de bitcoin, fiind cel mai mare furnizor din Australia din acest sector. Această companie furnizează produse financiare care se focalizează pe promovarea şi utilizarea monedei bitcoin în diverse portofele electronice, în carduril preplătite sau în conturi securizate fără ca valoarea să fie afectată de volatilitatea preţurilor.

De atunci şi până astăzi, industria Fintech a avansat, iar odată cu ea şi companiile din cadrul proiectului Level 39; cifra de afaceri a acestor companii a crescut simţitor, iar valoarea de piaţă a acestor firme depăşeşte astăzi sume cu multe zerouri, ceea ce este un semn clar în ceea ce priveşte viitorul acestei industrii.